מבזקי חדשות ליום 30.4.2020 . מתעדכן

*- מפעל של יצרן המטוסים איירבס החל ליצר מכונות הנשמה לחולי קורונה במקום כנפיים למטוסים .הזמנת הייצור הראשונית היא עבור 15 אלף מכונות הנשמה ובהמשך יוזמנו על פי המצב.

*- בנק ברקליס בבריטניה הפריש 2.1 מיליארד פאונד להלוואות שמצבם הורע בעקבות מגפת הקורונה. וזאת רק הסנונית הראשונה.

*- ראש ממשלת יפן, שינזו אבה, אמר כי המשחקים  האולימפיים #TokyoOlympics לא יכולו להתקיים בשנה הבאה אלא אם כן יצליחו להשתלט על מגפת הקורונה  #coronavirus , בעוד שמושל העיר טוקיו ביקש להרחיב את מצב החירום ביפן.

תמונה

*- יצרני המכוניות בעולם כבר מתכננות את אסטרטגיית החזרה לשגרה . הורו לכל סוכנויות המכוניות להתקשר ללקוחות פוטנציאליים ולקבוע איתם פגישה אישית , לפי התור וכן נסיעות מבחן,אחת בכל פעם .

*- תרשים : איך בונים חיסון לקורונה :

תמונה

*- גם חיל האוויר האמריקאי ביצע מטס הצדעה למגזר הרפואי בניו יורק :

*-ישראל ומדינות נאט"ו קבלו מארה"ב התראה מפני מגפת הקורונה המתקרבת מסין עוד בחודש נובמבר 2019 אך כידוע אף אחד לא התכונן ולא עשה כלום .

תמונה

*- בגדד פוסט- ישראל ורוסיה מאחדים כוחות לסילוק איראן מסוריה.

*- שווה לשים לב ללבנון- נראה כי המדינה על סף התמוטטות. בימים האחרונים נראים סימני בריחה של עשירים מהמדינה . 9 נסיעות של מטוסים פרטיים ביום לעומת ממוצע של 1-2 ביום רגיל. וזה ממשיך בעצם רגעים אלו. הערכה כי מבריחים מהמדינה הון רב מחשש להתמוטטות הסדר הציבורי.
אתמול העביר החיזבאללה מסר לארה'ב דרך צרפת כי הוא הולך לפעול קיצונית נגד המדינה אם ארה'ב תמשיך למנוע הגשת סיוע כלכלי בין לאומי ללבנון ואיומים בסנקציות על מי שינסה להפר הוראה זאת.

אגב החיזבאללה היה הראשון שהוציא מאות מיליוני דולרים שלו במזומן מהבנקים ומאחסן אותם אצלו באתרים שמורים ומחלק משכורות תשלומי סעד במזומן. הם העריכו נכונה את המצב מהמקורות שלהם בתוך הממשלה.

*- מועצת הביטחון של האו"ם מתכוונת להצביע (טיוטת ההחלטה מוכנה) על החלטה שתחייב "הפסקת אש הומניטרית" למשך 90 יום בכל העימותים המזוינים ברחבי העולם כדי לאפשר מתן סיוע הומניטרי לאלה הנזקקים ביותר לאור פרוץ מגיפת הקורונה, הטיוטה יצאה ביום שלישי האחרון.

*- שר הביטחון הישראלי בנט נפתלי חושף כי מטרת פיגועי התקפות חיל האוויר שחזרו באינטנסיביות החודש הזה בסוריה היא במטרה להרחיק את איראן מבחינה צבאית מסוריה עוד לפני סוף שנת 2020.

*- רוסיה מדגישה בפניי בשאר אסד כי הנושא השני החשוב לה הוא איראן-ישראל, בו הקרמלין רוצה להזכיר למשטר את ההבנות הרוסיות-ישראליות-אמריקניות, ואת רצונה של מוסקבה להגביל את תפקידה של איראן בסוריה ולהגדיר את פעולותיה , במיוחד ביחס לנוכחות ארגונים איראניים בדרום סוריה ובפרט בגולן. – עיתון יומי כווייתי-SEYASSAH Newspaper

*- עולים מספר דיווחים ממקורות ערבים אודות תגבור משמעותי של ארה'ב בספינות מודיעין ומלחמה שטרם נראו כמותם במפרץ הפרסי,חלק מהכתבים טוענים שזה מפגן שרירים מוחצן מידיי של הנשיא טראמפ.

*- ביום רביעי ביצע מטוס סיור אמריקאי P-8A פוסיידון טיסת סיור חדשה ארוכה על חלקו המזרחי של הים התיכון, שם נמצאים בסיסי חמימיים וטרטוס הרוסים בחוף סוריה.

*- מקור איראני: בימים האחרונים ערך צבא ארה"ב תרגיל מדומה לתפיסת איי האויב מדומיינים בהשתתפות מספר מסוקים ימיים וכלי טיס לתובלה ומטוסי קרב שלהם על איים סעודים במפרץ הפרסי.

*- המרכז הסורי לזכויות אדם דיווח הערב מפי מקורות מהימנים כי משמרות המהפכה האיראניים נמצאים בכוננות גבוהה בעיר אל-בוכמאל שבמזרח סוריה. אנשי הארגון נפרסו ברוב שכונות העיר. טרם התבררו הנסיבות מאחורי הכוננות הצבאית המוגברת. עוד נמסר כי כלי רכב צבאיים הקשורים למשמרות המהפכה נכנסו לאל-בוכמאל דרך עיראק.

*- מאמצים של ארה"ב להשתלט על מלוא מדבר אנבר. לדברי מפקד אל חאשד אל שעאבי מדבר אנבר הוא בעל חשיבות ביטחונית רבה והאמריקאים מנסים לשלוט באזור זה בתחרות עם ציר ההתנגדות.

*- אתמול נחתו מטוסי מטען אמריקניים הנושאים ציוד צבאי ולוגיסטי בבסיס "קאסרק" הבלתי חוקי בכביש קמישלי – טל תמר, בכפרי חסקה, ובשדה הנפט עומר בדרום-מזרח הכפר דיר אזור.

*- הפגנת מחאה בנבטיה לבנון על שחיתות / עוני ואבטלה ממשלתית והשפעת מפלגות בחסות המשטר האיראני (חיזבאללה).

*- זוכרים לפני מספר ימים שדיווחנו לכם כאן את קביעת גדר הגבול החדש מול עיתרון על גבול לבנון?
אז היום אחר הצהריים הוציאו הלבנונים את המוטות שחיילי צה"ל קיבעו ובשיא חוצפתם אף העיפו אחד מהם לעבר שטח ישראל.

המשך יגיע מאוד בקרוב וזה יהיה פחות נעים מצידנו… (קרדיט : יוסי א. – 301 העולם הערבי)

*- דיווח: מפקד חיל האוויר והחלל במשמרות המהפיכה עלי חאג'יזאדה הגיע לעיר אלבוכאמל שבמזרח סוריה,מלווה במספר קצינים בכירים במשמרות המהפיכה. מהדיווח עולה, שחאג'יזאדה הגיע לאזור דרך מעבר אלקאים בגבול עיראק-סוריה, שם הקימו האיראנים מעבר לשינוע "סחורות" לתוך סוריה. לא נמסר מהי מטרת הביקור של חאג'יזאדה באזור ואם הביקור יכלול עוד מקומות בסוריה. (פארוק)

כתיבת תגובה