ארה"ב לא מתפעלת מהלוויין הצבאי האיראני: "נושא מצלמת אינטרנט ניידת"

ראש פיקוד החלל האמריקני אמר כי הפנטגון סבור כי השיגור המוצלח הראשון של לוויין צבאי איראני לחלל אינו מהווה שום איום מודיעיני.

הלוויין נור שהוצב במסלול סביב כדור הארץ ב -22 באפריל מסווג על ידי צבא ארה"ב כ- 3U Cubesat קטן, שלוש יחידות סמוכות כל אחת לא יותר מליטר בנפח ושוקלת פחות מ -1.3 ק"ג כל אחד – כך אמר הגנרל ג'יי ריימונד בציוץ ביום ראשון.

3U CubeSat Platform | ISIS - Innovative Solutions in Space

"איראן מצהירה שיש לה יכולות הדמיה – למעשה, מדובר במצלמת רשת ניידת בחלל. זה לא סביר שהיא יכולה לספק מודיעין," כתב בציוץ בערוץ : #Spaceishard (חלל זה קשה) .

באמצעות שימוש במשגר נייד באתר שיגור חדש, אמרו משמרות המהפכה האיראנים כי הם הצליחו להכניס את הלוויין "נור" ("אור" ) למסלול נמוך סביב כדור הארץ לאחר ארבעה ניסיונות כושלים של שיגור לוויין בין 2018 ל -2020.

גורמים רשמיים בארה"ב אמרו כי הם חוששים שטכנולוגיה בליסטית ארוכת טווח המשמשת להכנסת לוויינים למסלול בחלל יכולה לשמש גם לשיגור ראשי נפץ גרעיניים. טהראן מכחישה את הטענה.

בשבוע שעבר האשים מזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפאו, את איראן בהפרה של החלטת מועצת הביטחון בשנת 2015 האוסרת על טהראן לקדם כל פעילויות פיתוח של טילים בליסטיים בעלי יכולת נשיאה של ראשים גרעיניים.

ביום שבת קרא פומפאו לאו"ם להאריך את אמברגו הנשק הקונבנציונלי שלה על איראן מעבר לסופו המתוכנן באוקטובר.

"כל המדינות שוחרות השלום חייבות להתנגד לניסיונות הפיתוח של טכנולוגיות הטילים ולאחד כוחות בקריאה להגביל את תכניות הטילים המסוכנות של איראן", אמר.

Iran's military satellite a 'tumbling webcam in space,' Space ...

כתיבת תגובה