אירן והחיזבאללה הכינו מערך טק"ק נגד הנוכחות האמריקאית במזרח סוריה

תחת הכותרת:" האם החיזבאללה יכה בצבא ארה"ב באמצעות טילים ארוכי טווח מסוריה? " כותב העיתון א-דיאר:" החיזבאללה החל לחפור בסוריה מחפורות עמוקות שם הציב טילים ארוכי טווח מסוג "פאתח-110" ,ואשר הכמות שלהם במחסניו  מגיעה  לכ-3000 טילים ,וטווח הפגיעה שלהם מגיע ל-300 ק"מ,מתוך כוונה לירות אותם לעבר מתקני הצבא האמריקאי במחוז אלחסכה ואלרקה שבמזרח סוריה.

לדברי העיתון מטוסי צילום אמריקאים חשפו מחפורות אלו עם תחילת חפירתן ואשר הוסוו עם השלמתן בעצים ובעשבים שנשתלו בסמוך להן .

העיתון מעריך כי במקרה של התנגשות צבאית בין צבאות סוריה וארה"ב יחל החיזבאללה לירות טילי קרקע-קרקע מדגם פאתח-110 על מטרות של הצבא האמריקאי  באלחסכה ואלקמישלי ואלרקה במטרה להסב להם מקסימום נפגעים שישפיעו על דעת הקהל בארה"ב ויקומם את העם האמריקאי נגד הנשיא טראמפ  עם הופעת תמונות חיילים הרוגים  בסוריה באמצעי התקשורת באמריקה.

במקביל חפר החיזבאללה מנהרות בעומק של 10 מטר מתחת לאדמה והקים שם חדר מבצעים ומתקני איוורור ,התקין בהם מערכות מחשב לניהול ירי הטילים בהנחיית מפות גוגל ברזולוציה גבוהה ובתלת ממדי.

העיתון מוסיף כי החיזבאללה מתכוון להשלים קידוח מחפורות והתקנה בהם של טילי קרקע-קרקע עד שיגיע אל מעל 15 אלף טילים שיהיו מופנים כנגד עמדות הצבא האמריקאי באזור חסכה. חיל האוויר האמריקאי לא יהיה מסוגל,כך לדברי העיתון, במערך טילים זה ובמרכזי הפיקוד והשליטה עליו היות והוא חפור עמוק באדמה ומוסווה היטב.

בנוסף החיזבאללה אינו מתכוון לפעול נגד האמריקאים שהוא גלוי מעל פני האדמה אלא הוא פועל עמוק מתחת לפני האדמה בחדרים מאווררים היטב ,ממש כמו שפעל בדרום לבנון ובבקעאה  שם חפר והקים למעלה מ-1000 חדרי מצב ושיגור לפני מלחמת לבנון ב-2006 ,מערך אותו לא הצליחו מטוסי חיל האוויר הישראלי לגלות או  להשמיד.

 

 

כתיבת תגובה