אתר רוסי :אפשר ואיראן העתיקה טיל ישראלי שיורט בשלמותו בסוריה

צבא איראן ביצע ניסוי בטיל נ"ט חדש שנראה מזכיר מאוד טיל ישראלי שיורט בסוריה – כך מדווח אתר החדשות הרוסי אוויה-פרו – Avia.Pro , תוך שהוא מפרסם סרטון וידאו של מהלך הניסוי כפי שבוצע ע"י האיראנים.

על פי מה שפורסם באתר החדשות הרוסי , מערכת הלוחמה האלקטרונית הרוסית מדגם קראסוחה-4  –  Krasukha-4 הצליחה ליירט טיל ישראלי שנורה מכטב"מ באחת מתקיפותיה של ישראל על מטרות בסוריה . הטיל שנפל על אדמת סוריה נלקח ע"י הרוסים ופרקו אותו לחלוטין ולמדו את תכונותיו הקרביות.

מאידך נטען במקורות סורים כי באחת מתקיפותיה הרבות של ישראל על עמדות צבא סוריה והאיראנים על אדמת סוריה גרם לישראל "צרות בלתי צפויות" . אחד הטילים שהיו בדרכם לפגוע במטרה על אדמת סוריה יורט ע"י מערכת הל"א הרוסית – קראסוחה-4 , שהיא מערכת לוחמה אלקטרונית לטווח ארוך ,שהותקנה בכמה מקומות בסוריה. הטיל הישראלי שנפל ,כמעט בשלמותו בסוריה נתפס ע"י הכוחות האיראנים באזור והועבר לאיראן ,מה שאיפשר למודיעין האיראני ללמוד את תכונותיו ולהעתיקו בשלמותו".

Invisible Shield, Invisible Sword: Russia's Electronic Warfare ...

" בסרטון וידאו שהופץ ברשתות החברתיות נראה הניסוי האיראני בטיל הנ"ט החדש ושם אפשר לראות בברור איך האיראנים העתיקו את טיל בספייק הישראלי " – כך נכתב באתר האינטרנט הרוסי – אביה.פרו . " הדיוק הרב בו פגע הטיל במטרתו היה מרשים ביותר " . האתר מוסיף כי על פי הערכת מומחים לא מן הנמנע כי נראה בקרוב את איראן מפעילה טילים אלו נגד מטרות ישראליות עצמן וזאת בתגובה לתקיפות הישראליות על עמדותיהם על אדמת סוריה".

לא ישראל ולא איראן הגיבו לעצם הופעת הטיל המועתק בארסנל הנשק החדש של צבא איראן.

כתיבת תגובה