ארה"ב בוחנת בחשאי תכניות לנטישת בסיס האוויר הגדול באינצ'רליק שבתורכיה

ראש המטה הכללי של צבא ארצות הברית, קנת מקנזי, אמר כי "קיימת אפשרות לסגירת בסיס אינג'רליק הטורקי לפני חיל האוויר האמריקאי, כחלק מתכניות החירום שמשרד ההגנה דן בה באופן שוטף. משרד ההגנה האמריקאי שוקל תמיד אלטרנטיבות חלופיות להתמודדות עם התפתחויות באזור " – כך טוען אתר החדשות הערבי אלחורה – "الحرة".

בימים האחרונים משמיעים בכירים טורקים איומים מרומזים לעבר ארה"ב וקוראת להם "להפסיק לתמוך בטרוריסטים (הכורדים) אם היא רוצה להימנע מעימות אפשרי עם תורכיה בסוריה".

[img attachment="14516" /]

ההצהרות הטורקיות המתלהמות באו לאחר השיחה הטלפונית שנערכה בין הנשיא הטורקי ועמיתו האמריקאי ביום רביעי. דובר נשיא טורקיה אמר בעקבות שיחה זאת כי "הנשיא הטורקי הדגיש את הצורך להפסיק את הסיוע האמריקאי לכורדים וכי מבצע "עלה של זית" החל מתוך מימוש זכותה של טורקיה להגנה עצמית ". לעומת זאת ציטטה סוכנות הידיעות הבין לאומית – רויטרס את הבית הלבן שאמר כי " טראמפ דחק בעמיתו להגביל את המבצע הצבאי נגד הכורדים בצפון סוריה ולהימנע מפעולות  היכולות להביא להתנגשות עם הכוחות האמריקאים באזור".

 

משקיפים מאמינים כי ארה"ב מנסה לעצור את המבצע הטורקי באמצעות "שפה רכה" ושר החוץ טילרסון אף הציע לטורקים להקים רצועת ביטחון בשטח הסורי בעומק של 30 ק"מ.טורקיה אף הרחיבה בימים האחרונים את פעילותה נגד הכורדים והפציצה עמדות כורדיות באזור מנבג וזאת לראשונה מאז החל מבצע "ענף של זית".

 

 

כתיבת תגובה