מבזקי חדשות ליום 17-4-20 . מתעדכן

*- לשכת התעשייה בחלב משיקה את מכשיר ההנשמה המלאכותי הראשון שנעשה על ידי סוריה ב 100%.

נשיא איגוד לשכות התעשייה פארס שיהאבי הודיע במסיבת עיתונאים זמן קצר לפני השקת מכשיר הנשמה המלאכותי בשם "תקווה".

ושהאבי אמר : "התחלנו מאפס בתהליך ייצור הנשמה מלאכותית מהמתקדמות ביותר בסוריה, המתאימה לשימוש בבתי חולים. לא חיקינו מכשירים שיוצרו חיצונית, ריכזנו רעיונות והקצנו צוות מוכשר מדעית. המכשיר עומד ברוב התקנים הבינלאומיים ובתקן הבריטי בפרט."

*- דיווחים מתרבים מלבנון על טיסות כלי טיס ישראליים מעל ביירות, נבטייה ואיקלים אל תופאח. לאורך השעות האחרונות חגו גם מטוסי קרב של חיל האוויר מעל באטרון הנמצאת צפונית לביירות. יש לציין כי בשבוע האחרון ישנה אינטנסיביות רבה בטיסות ישראל מעל המרחב הלבנוני. (קרדיט: יוסי א. – 301 העולם הערבי)

*- טיסה סופר מעניינת: מטוס תובלה מסוג איליושין-62 (EW-450TR) מקהיר נוחת ממש עכשיו בנמל התעופה בן גוריון. אל תשאלו מעבר, לא יודע. המטוס ביקר אתמול בלבנון ותוניס.

*- ארבעה ניסיונות התנקשות ביום אחד, על "משתפי פעולה "עם שירותי הביטחון הסורי וחיזבאללה הלבנונית בדרום סוריה .

*- האדמירל האיראני- חוסין חנזאדי אמר כי עמדתה של איראן ביחס לאנרגיה גרעינית "ברורה לחלוטין" ,בדרך לצוללת גרעינית.

In this photo released by official website of the office of the Iranian Presidency, President Hassan Rouhani, center with white turban, and other dignitaries attend the inauguration of Fateh, "Conqueror" in Persian, Iranian made semi-heavy submarine in the southern port of Bandar Abbas, Iran, Sunday, Feb. 17, 2019. The Fateh has subsurface-to-surface missiles with a range of about 2,000 kilometers (1,250 miles), capable of reaching Israel and U.S. military bases in the region. (Iranian Presidency Office via AP)

קרדיט לתמונה: סוכנות הידיעות הצרפתית

*- בלגיה מדווחת על 1,236 מקרי הדבקה חדשים ו-417 מקרי מוות חדשים, מניין המתים עלה ל-4,857 ומניין הנדבקים ל-34,809.

מדינה עם 11.7 מליון תושבים, צפיפות ביחס לשטח די קרובה לשלנו.  לכל מי שיש תלונות על מערכת הבריאות, ההנהגה, המוכנות, היערכות והתגובה. הכל יחסי. תמיד אפשר יותר טוב, אבל פרופורציות.

*- תומכי חיזבאללה בטוויטר בהתרסה על פעילות חיל האוויר פתחו האשטאג #حربي_بالأجواء בו הם מדווחים על פעילות חיל האוויר באופן רצוף מעל לבנון.

*- כתב אישום הוגש נגד עובד בוועדה לאנרגיה אטומית שהעביר לעצמו מיילים ברמת "סודי ביותר"

מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה הגישה הבוקר כתב אישום לבימ"ש השלום ברחובות נגד עובד בוועדה לאנרגיה אטומית בגין חדירה לחומר מחשב שלא כדין. כתב האישום הוגש במסגרת הסדר טיעון ולאחר דחיית טענותיו של הנאשם בשימוע. על-פי כתב האישום, במהלך שנת 2019 הנאשם חדר למערכת הדואר האלקטרוני של אחד העובדים, ללא ידיעתו או הסכמתו של העובד, ויצר "כלל" המגדיר למערכת הדוא"ל של העובד להפנות אליו באופן אוטומטי מיילים הכוללים מידע מסווג. כתוצאה מכך, הנאשם קיבל לידיו עשרות מיילים הכוללים מידע מסווג שרובו סווג ברמת סיווג "סודי ביותר", מבלי שניתנה לו הרשאה לקבל לידיו את המידע האמור.

*- כוח החלל האמריקני מבצע משימת חלל צבאית ראשונית הקשורה לביטחון לאומי .

*- משרד החוץ הלבנוני: אנו מגנים את ההתקפה הישראלית על מכונית לבנונית בג'יידה יאבוס, בגבול סוריה-לבנון.תקיפת הרכב האזרחי היא חלק ממדיניות הקבועה והאגרסיבית של ישראל כלפי לבנון.צירנו לאו"ם יתלונן בפני מועצת הביטחון על הפרה ברורה ובוטה זו של ריבונות לבנון.

*-  מחקר של תאגיד ראנד ממליץ למקבלי ההחלטות האמריקאים להישאר בעירק, שכן עירק היא שדה קרב להשפעה עם איראן, ומקום לתחרות עם סין ורוסיה. יש בעירק עם סוריה הרחבה של הסהר הערבי הסוני. שם ארגון המדינה עדיין נמצא בצל. ומכיוון שעיראק היא אחת החשובות ביותר יצואניות נפט, חוסר היציבות שלה, ישפיעו לרעה על הכלכלה האמריקאית.

*- היום הסלימה סעודיה את מלחמת הנפט העולמית שלה. אם מישהו חשב אחרת.
נותנים ללקוחות באירופה ובאסיה אפשרות להבטיח מחיר לנפט,גז וקירוסין ל-90 יום. ולא לקניה מיידית כמו שעשו כעת.
והמחיר? 10 דולר לחבית ו-14 סנט לליטר בנזין. שימו לב הם לא מתקרבים בכלל לשוק האמריקאי .
הרוסים בטוחים כי זה קונספירציה אמריקאית להרוס את שוק הנפט הרוסי שעיקר לקוחותיו באירופה ואסיה  מאחורי מגפת הקורונה מתנהלת מלחמת עולם ,לא פחות חשובה, על כלכלת כדור הארץ.  לפחות שם האיש הקטן מרוויח בטווח המיידי.

*- אנליסטים של FRS בקנזס: "אם מחיר חבית נפט לא יעלה בשנה הנוכחית ליותר מ -30 דולר, אז כמעט 40% מיצרני הנפט והגז באמריקה יפשטו את הרגל." מדובר על בעיה פיננסית בגודל של טריליוני דולרים. לא מילארדים.

*-  דיווח מלוב- המוסד הישראלי מסייע לגנרל חפטר הלובי, בתיאום עם מצרים . חפטר נפגש עם אנשי המוסד בקהיר מספר פעמים כדי לאמן כמה מקציניו בטקטיקות מלחמה, איסוף וניתוח מידע מודיעיני ובקרה ושליטה.

*- ב-24 שעות אחרונות גם רוסיה וגם אירן מצליחות להביך את הצי האמריקאי שלא מגיב. כך, מטוס קרב רוסי מסוג סוחוי 35 ביצע "טיסה מסוכנת" סמוך למטוס הפוסידון באגן המזרחי של הים התיכון. אתמול פורסם כי 5 סירות איראניות הפריעו למשימה של הצי האמריקאי בצפונו של המפרץ הפרסי.

( קרדיט : יוסי א. – 301 העולם הערבי)

*- במהלך יממה האחרונה התמודד צבא ארה"ב עם כמה אתגרים אזוריים וגלובליים:

– בדיקות טילים נגד ספינות בצפון קוריאה.

– פרובוקציה איראנית במפרץ הפרסי.

– יירוט של מטוס נגד צוללות של חיל הים האמריקני על ידי מטוס קרב רוסי.

– בדיקות של הטיל הרוסי נגד לוויינים.

– ניסויים גרעיניים לכאורה בסין.

מדינות ציר הרשע מריחות חולשה של האמריקאים ובוחנות את תגובותיה.

*- משרד החוץ האמריקני בדו"ח מיוחד שפורסם ביום רביעי העשוי להגביר את המתיחות בין ארה"ב וסין.

" סין פעלה בחשאי וערכה מספר פיצוצים של ניסויים גרעיניים תת-קרקעיים למרות שהיא מחוייבת על פי הסכם בינלאומי האוסר על כאלה פעולות המסוכנות לאזור כולו ."

כתיבת תגובה