דאעש מכין נשק כימי וחומרים לא קונבנציונלים מאולתרים ללחימה על מוסול .

כשדאעש כבש לפני זמן רב את העיר מוסול במתקפת פתע וסילק מהעיר יותר מ-2 דיוויזיות עירקיות מצוידות במיטב הנשק האמריקאי התריעו גורמים יודעי דבר באוזני אמצעי התקשורת כי באוניברסיטת מוסול במחלקת לפיזיקה נשארו חומרים רדיואקטיביים מסוכנים ביותר ואין ספק שדאעש שם את ידו על כך .

בימים האחרונים יצא הפנטגון בהודעה, מובנת מאליו למי שזוכר את האזהרות מהעבר , אך מפתיעות את אוזני האיש ברחוב , כי דאעש מכין נשק כימי מאולתר המורכב מחומרים שהוא מצא באוניברסיטת מוסול וזאת על מנת לעשות בו שימוש בלחימה בתוך העיר מוסול.

כזכור צבא עירק ובעלי בריתו האירנים והמיליציות השיעיות העירקיות החלו במתקפה על העיר כבר לפני כמה חודשים אך התקדמותם מאוד איטית עקב הלחימה העזה של דאעש נגדם .

להערכתי,אזהרת הפנטגון,הבלתי מושלמת אך המובנת במוגבלותה , צריכה להביא את הכוחות הנלחמים נגד דאעש, ובמיוחד את הממשל האמריקאי, המספק נשק לרוב לצבא עירק, להיערך ליום פקודה בו יופעל נשק לא קונבנציונלי "מלוכלך"  ולהכין את כל הציוד המתאים לכך .

הנחת היסוד צריכה להיות כי ביד שאעש אכן יש נשק לא קונבנציונלי ,אפילו מאולתר, וכי הוא יעשה בו שימוש ללא היסוס.

ללוחמי דאעש אין לאן לברוח כי מוסול תחת מצור מלא ולכן הם ילחמו עד מוות וינסו לקחת איתם כמה שיותר חיילים ולנטרל אזורים גדולים משימוש בהם בעתיד .

צריך להניח שכל מה שעשוי להיות קטסטרופלי – אכן יקרה!

כתיבת תגובה