אין עונשין אלא :ישראל באזהרה חריפה לצבא סוריה והחיזבאללה בגולן הסורי

סא"ל אביחי אדרעי – افيخاي أدرعي- Avichay Adraee מדובר צה"ל הוציא היום אזהרה חריגה בחומרתה ,המכוונת בעיקר לצבא סוריה אך גם בעקיפין גם לכיוון החיזבאללה.

אמצעי האיסוף של צה"ל הצליחו לצלם סיור מפקדים לאורך קו הגבול עם ישראל בגזרה הנמצאת באחריות החיזבאללה ואף העמדות מאוישות על ידי אנשי חיזבאללה או ע"י לוחמים סורים שהצטרפו למיליציה הנאמנה להם.

בסיור נראה מפקד גייס אחד ,האחראי בין היתר על כל אזור הגבול עם ישראל , כשהוא נפגש עם המפקד של החיזבאללה על כל דרום לבנון שאחראי גם על הכוחות הפרוסים לאורך גבול הגולן עם ישראל . שיתוף פעולה כה הדוק הוא לצנינים בעיני ישראל שמבינה בדיוק מה זוממים מהצד השני.

נאמנה לדרכה, נוקטת ישראל בשיטה הישראלית הידועה: "אין עונשין אלא אם כן מזהירים" .

ויש לראות גם את הודעת צה"ל המפתיעה של היום בהקשר הנכון.

להלן הודעת צה"ל :

خاص: حتى في زمن #كورونا – قائد الفيلق الأول في #الجيش_السوري يواصل مساندة منظمة حزب الله الإرهابية بالتموضع في منطقة هضبة #الجولان. في هذا الشريط الذي نكشفه اليوم يظهر قائد الفيلق الذي بدأ مهام منصبه مؤخرًا اللواء علي أحمد أسعد في جولة شملت التنقل بين المواقع المعروفة باستخدامها من قبل #حزب_الله برفقة قائد قيادة الجنوب في الحزب الحاج هاشم.

يهدف تموضع حزب الله في سوريا عامة وفي الشق السوري من هضبة الجولان خاصة لخلق بنية إرهابية ضد دولة إسرائيل بتعاون ورعاية #النظام_السوري – لن نحتمل هذا التموضع!
سيبقى وسيواصل النظام السوري مسؤولًا عن أي نشاط تخريبي سينطلق من أراضيه – وأعذر من أنذر

תרגום:

מיוחד : גם בתקופת # קורונה – מפקד הגיס הראשון בצבא הסורי ממשיך לתמוך בארגון הטרור חיזבאללה, הממוקם באזור רמת הגולן. בקלטת זו, אותה אנו חושפים היום, מופיע מפקד הגיס שהחל לאחרונה בתפקידו החדש, האלוף עלי אחמד אסעד, בסיבוב סיורים שכלל מעבר בין העמדות שידוע כי הן משמשות את ה- #חיזבאללה  בליווי מפקד פיקוד  הדרום בחיזבאללה- חג'ג 'האשם.

עמדות החיזבאללה בסוריה בכלל, ובחלק הסורי של רמת הגולן בפרט, מכוונת לבנות תשתית טרור נגד מדינת ישראל בשיתוף פעולה ובחסות  המשטר הסורי – אנו לא נסבול עמדה זו!
המשטר הסורי יישאר וימשיך להיות אחראי לכל פעילות חתרנית שתצא משטחה – ואני מזהיר בכל לשון של אזהרה!

הסרטון שדובר צה"ל מפרסם:

כזכור רוסיה הבטיחה בעבר לישראל כי היא תפעל להרחקת הכוחות האיראנים וכוחות החיזבאללה מגבול ישראל עד למרחק של 80 ק"מ לפחות.

מה שאנחנו רואים היום, ויודעים כבר תקופה ארוכה, כי החיזבאללה ממשיך בהקמת תשית טרור לאורך כל גבול הגולן בשיתוף פעולה הדוק ביותר עם צבא סוריה.

יש לראות את האזהרה הישראלית לצבא סוריה והחיזבאללה ככזאת המופנית גם לאוזניים רוסיות לאמור ישראל רואה עצמה כרגע חופשית לפעול למען בטחונה ולסכל כל איום ההולך ומתפתח לאורך גבולה עם סוריה.

כתיבת תגובה