נחשפו מעשי שחיתות עצומים של נגיד הבנק בלבנון וקשריו עם המשטר הסורי

אתר האינטרנט דרג ' "  – "درج" הלבנוני פרסם " דו"ח סודי" המדבר על כמות העושר שגייס נגיד בנק לבנון, ריאד סלאמה- رياض سلامة , בעשר השנים האחרונות.

בדו"ח נאמר כי נגיד בנק לבנון זה למעלה מ 25 שנה, האחראי הראשי על המדיניות המוניטרית, מהנדסה פיננסית, בקרת הון ו"תספורות פיננסיות ", התגלה מסמך שאומר כי הונו הוא יותר משני מיליארד דולר, ואילו" הלבנונים נמצאים בפשיטת רגל ".
בדו"ח צוין כי האתר השיג מסמך סודי החושף פרטים מדהימים על כמות העושר שצבר נגיד בנק לבנון בעשר השנים האחרונות, ששוויו עולה על שני מיליארד דולר שהופקדו בבנקים בפנמה, איי הבתולה הבריטיים ושוויץ.
המסמך כולל תמונות ומספרי חשבונות שמנוהלים על ידי סלאמה שהופקדו על שם אחיו רג'ה שהיה במשך שנים, לפי מה שמציין המסמך, איש קש עבורו, כמו גם מריאן אל-חוויק, מנהלת משרד הנגיד, שלפי המסמכים העבירה יותר מ- 400 מיליון דולר מחשבונות שבבעלותה לחשבונות של שני האחים.

يا صور:: حاكم مصرف لبنان رياض سلامة يعلن موافقته على تصفية 'جمال ...

בין אותן חשבונות נפתח באפריל 2011 חשבון בבנק LGT בציריך עם המספר 0026310, שהוא חשוב במיוחד.
על פי המסמך, העברות "היחידות והבסיסיות" מבחינת הוצאת הכספים מחשבון זה נועדו להזין חשבונות אישיים עבור ריאד ורג'ה סלאמה בכמה מדינות, כולל פנמה, ג'רזי, ואיי הבתולה הבריטית. ההפתעה הגדולה והדרמטית ביותר היא בפרטים הקשורים להעברות שהזינו את החשבון וביניהם. העברה של 90 מיליון דולר נשלחה ב- 16 במאי 2012 מחברת "שאם הולדינג", בבעלות רמי מכלוף, בן דודו של נשיא המשטר, בשאר אל-אסד, שאם יוכח, פותח חשבון בין סלאמה למשטר אסד.
"הדו"ח הסודי" עקב אחר חשבונותיו של מריאן אל-חוויק, עוזרו של סלמה, וחשף חשבון באיי פנמה בשם ריאד סלמה בשווי של 187 מיליון דולר, בנוסף לחשבון ב-"איי הבתולה הבריטיים "בבנק VP, עם שווי של 150 מיליון דולר.
הדו"ח עולה בקנה אחד עם המשבר הפיננסי שפקד את הבנקים הלבנונים, עם ההגבלה של מכירת הדולר מאז אוגוסט 2019, ומונעת ממפקידים למשוך את חסכונותיהם במט"ח.
רמי מכלוף נחשב לאחד ה-"לווייתנים" הכלכליים  הגדולים בסוריה, וצבר עושר עצום במדינה, תוך שהוא מנצל את אחותו הקשורה עם משפחת אסד, שם הוא חולש על סקטורים גדולים בסוריה כמו טלקומוניקציה, שאם אחזקות, חברות רכב ופעילויות כלכליות רבות, וארצות הברית ואירופה כללו אותו ברשימת הסנקציות.

נגיד בנק לבנון הפושע:

يا صور:: سحب ودائع بقيمة 3 مليارات و200 مليون دولار من المصارف!

כתיבת תגובה