ושוב פיצוץ מסתורי בבית הזיקוק בעיר בניאס שלחופי סוריה-נהרס אגף שלם

סוכנות ידיעות סורית באינטרנט מדווחת כי ביום שני האחרון ,בשעות הבוקר, ארע פיצוץ באגף המשופץ של בית הזיקוק בעיר בניאס בצפון מערב סוריה ,דרומית לנמל לטקיה . כתוצאה מהפיצוץ נפצעו 4 עובדים במקום .

4 העובדים הובהלו לבית חולים מקומי ומנהל בית החולים מסר כי אכן הגיעו אליו 4 פצועים ממתקן הזיקוק בבניאס ומצבם יציב ואין נשקפת להם סכנה.

תמונה

גורם במיניסטריון הנפט הסורי אמר כי 4 עובדים מבית הזיקוק בבניאס מאחת ממחלקות הייצור נפצעו כתוצאה משריפה שפרצה באזור המשופץ והם הועברו לבית חולים מקומי לקבלת טיפול רפואי ומצבם יציב.

הגורם הוסיף כי העבודות נמשכות והכל נמצא תחת שליטה לאחר ששריפה שפרצה בשעות בבוקר של יום שני האחרון,ה- 6 באפריל, 2020.

לעומת זאת אמר מקור סורי לא רשמי כי  "פיצוץ שארע במחלקת עיבוד הדלק בבית הזיקוק היחיד בעיר  בניאס – #بانياس , הביא לכך שהמחלקה יצאה לחלוטין מפעולה וכן פצעה מספר כבאים , בעוד שהמשטר משקר באומרו כי מדובר בשרפה רגילה וכי מתקן העיבוד חזר לשירות מיד לאחר שצוותי מכבי האש הצליחו להשתלט על הדליקה". 

המקור הסורי הלא רשמי טוען שהשאלה האמתית היא: "מדוע הם (המשטר הסורי ) מחפים על המקרה ומציגים אותו כתאונה?"

גורם סורי אחר יודע לספר כי יש מלחמת שליטה על מסוף הנפט של העיר בניאס בין איראן ורוסיה.

בעוד שהשליטה כרגע נמצאת בידי הרוסים מנסים האיראנים לגרום לרוסים לוותר להם על המקום לטובתם כדי שיוכלו לפרוק נפט הנשלח מאיראן ,דבר שרוסיה לא מאפשרת כרגע עקב סנקציות אמריקאיות.

לפני מספר חודשים נהרסו בנמל בניאס,בפיצוץ מסתורי , צינורות , בעומק של 15 מטר, השואבים נפט מספינות העוגנות מול הנמל ,ואז אמרו השלטונות הסורים כי מדובר היה במעשה טרור !!

בעבר עשתה איראן מספר ניסיונות להעביר מטעני נפט לסוריה אך העולם לא עמד מנגד והערים קשיים עליהם וגרם לאספקה זאת להיות כמעט בלתי אפשרית.

אפשר וגם הפיצוץ הפעם היה בעקבות מעשה החבלה שנועד לסכל העברת נפט ממכליות איראניות, או ממכליות פירטיות אחרות , העושות דרכן לסוריה על מנת לפרוק מטענן במסוף הנפט של הנמל בניאס המשמש כמסוף ימי ליבוא וייצוא מוצרי נפט.

מסוף הנפט של העיר בניאס על רקע בתי האזרחים:

 

כתיבת תגובה