בעוד העולם עסוק בקורונה סין מגבירה תוקפנותה בים סין הדרומי

סין טיבעה ספינת דייגים וייטנאמית,בסביבת איי פאראסל, וארצות הברית הזהירה את סין, היום שני, מפני השימוש במגיפה של Covid-19, כדי להגביר את השפעתה בים סין הדרומי, לאחר שווייטנאם הודיעה כי בייג'ינג טיבעה ספינת דייג.

ככל שהעולם מתמקד במאבק בקוביד -19, סין החלה בהקמת מה שתואר כתחנות מחקר, ופרסה מטוסים צבאיים מיוחדים, בים השנוי במחלוקת, כך נמסר ממשרד החוץ האמריקאי.

דוברת משרד החוץ, מורגן אורטגוס, הצהירה בהודעתה: "אנו קוראים לסין להתמקד בתמיכה במאמצים הבינלאומיים למאבק במגיפה העולמית, ולהפסיק לנצל את הדאגות, או חולשותיהם של מדינות אחרות, כדי לקבוע עובדות בים סין הדרומי.

וייטנאם הודיעה בשבוע שעבר, כי הגישה מחאה נגד בייג'ינג, לאחר שהטביעה ספינה וייטנאמית , עם שמונה דייגים על סיפונה באיי פאראסל.

البنتاغون: اختبار الصين صواريخ في بحر الصين الجنوبي أمر مقلق

בהצהרה שפרסם משרד החוץ הוויטנאמי, קורא גם לטייוואן להסיר את תביעתה לריבונות באיי פאראסל שבהם יש מחלוקת בין סין טיוואן וויטנאם, כמו כן גם קראה לסין לפצות את משפחות הדייגים, ולנקוט בצעדים "משמעתיים קפדניים" כנגד החיילים, האחראים לטביעת הספינה ולמנוע הישנות מקרה כזה בעתיד.

ארצות הברית מצידה הביעה "חשש כבד" מהאירוע.

"אירוע זה, הוא האחרון בסדרת פעולות של הרפובליקה העממית של סין, במטרה להדגיש תביעתה הימית שהיא בלתי חוקית ולפגיעה בשכנותיה בדרום מזרח אסיה בים סין הדרומי", דיווח אורגטוס.

ארצות הברית, שיחסיה עם וייטנאם זוכים להתפתחות בולטת, הטילה ספק בזכויותיה של בייג'ינג בים סין הדרומי, שהוא בין נתיבי המים העמוסים בעולם, ומכיל משאבי אנרגיה גדולים.

בחודש שעבר האשימה סין את ארצות הברית, ב"פרובוקציה" לאחר שאמרה כי המשחתת" USS Mac Campbell "הפליגה בסמוך לאיי פרצל ללא רשותה.

רמת המתח עלתה בחדות בשנים האחרונות בין סין לארצות הברית, אשר מתחה ביקורת על התנהלותה של בייג'ין במגיפת "קוביד -19", שפגעה עד כה על למעלה ממיליון אנשים ברחבי העולם.

بحر الصين الجنوبي.. صراع إقليمي وأمريكي "بارد" على النفوذ | الخليج ...

 

קרדיט:עמרם אל מקבוצת נציב

כתיבת תגובה