מבזקי חדשות ליום 7-4-20 . מתעדכן

*-  סוריה : קצין אמריקאי ומספר לוחמים כורדים נהרגו כאשר הסיור שלהם הותקף באזור אלוסיעה שבפרברי מחוז דיר א-זור שבמזרח סוריה. הקצין האמריקאי יחד עם הלוחמים הכורדים נהרגו כאשר רכבם ספג פגיעת אר פי ג'י ישירה .

הקצין האמריקאי שנהרג היה האחראי על הכוח שהונחת בבסיס הנמצא בשדה הנפט אלעמר ממזרח לנהר הפרת.

*- במצרים מדברים על ביטול צום הרמאדן עקב מגפת הקורונה.

*- משלוח ראשון של תרופה שנמצאה יעילה לטיפול בקורונה הגיע לארץ מיפן
משלוח ראשון של התרופה "אביגן", שנמצאה יעילה לטיפול בנגיף הקורונה בשלבי התפתחות המחלה הראשונים, הגיע לישראל במסגרת שיתוף פעולה של שגרירות ישראל ביפן, משרד החוץ, משרד הבריאות, חמ"ל הרכש ובתי החולים הדסה ואיכילוב. המשלוח הגיע במסגרת קשרים עם חברת "פוג'יפילם" היפנית, וישראל היא אחת המדינות הראשונות בעולם שקיבלה את התרופה לידיה. התרופה עברה אישור של משרד הבריאות, והניסוי בה צפוי להתחיל בקרוב בבתי החולים הדסה, איכילוב, סורוקה ופוריה.

*- ניו יורק: צניחה של 75% מהשיא באשפוזי קורונה. בעדכון האחרון מאת המושל קומו נמסר על 358 אשפוזים. מדובר ביום השלישי ברציפות של ירידות חדות בכמות המאושפזים, עם ירידה מצטברת של 75% מהשיא לפני 3 ימים.

*- גרמניה ואוסטריה מתכננות את אסטרטגיית היציאה מהמשבר, כבר בקרוב. קנצלר אוסטריה הודיע שיאפשר לבתי עסק קטנים לפתוח את שעריהם כבר בשבוע הבא, בגרמניה מתכננים להסיר את הסגר במתכונתו הנוכחית ב-19 באפריל. כלכליסט

*- במהלך החודשיים האחרונים יותר מ -400 מיליארד דולר נעלמו מחשבונות הבנק של 100 המיליארדרים העשירים ביותר בעולם. פירוש הדבר כי כל הרווחים שלהם בשנתיים וחצי האחרונות התנדפו במהלך המשבר הזה, כך עולה מדו"ח חדש של מגזין כלכלי ,ביו לאומי- "רשימות ההון."

כמעט כל 100 הטייקונים איבדו חלק גדול מהונם בתקופה זו, מה -31 בינואר עד ה- 31 במרץ – המון כסף. למעט תשעה שלא הפסידו דבר, והכי מעניין מי אלו התשעה שלא הפסידו מהמשבר הכלכלי עולמי ?

*- פורבס- גל שני של התפרצות המגפה החל בסין.

הערת קורא: במונחי אוכלוסיית סין מדובר בטיפה בים שלא מהווה באמת התפרצות שניה אלא כפי שמצויין ייבוא של חולים. יש 1.4 מליון סטודנטים סינים מחוץ לסין שרוצים לחזור. יש עדיין אלפי חולים פעילים בהוביי אס בהחלט הגיוני שיצוצו פה ושם כמה חולים. הבעיה עם הקורונה היא לא במספרים הקטנים ובטח לא בא-סימפטומטיים. הבעיה היא רק במקרים המתדרדרים לקשים/מונשמים. הקורונה כאן כדי להישאר לתמיד, השאלה היא רק כמויות ודרך התמודדות. גם שפעת הורגת היום מאות אלפים בעולם.

*- מומחים למחלות זיהומיות מבית הספר לרפואה של אוניברסיטת וושינגטון מעריכים כי מקרי המוות ליום בארה'ב יירדו מתחת למאה לאחר ה- 9 ביוני.

*- לפני מספר שעות הופעלו מערכות ההגנה האווירוית של איראן בעקבות חדירת מטוס לא ידוע למרחב האווירי של המדינה. שני טילים שוגרו כנגד ונורו לעבר המטרה,לא זוהתה פגיעה בכלי הטיס.

*- מקורות עיראקים מדווחים על פיצוצים שנשמעים בבסיס עין אל אסד מחוז אנבר עיראק,שבו שוהים כוחות אמריקאים.

*- משרד החוץ העיראקי הודיע היום( שני ) כי הוא ישלח 3000 דולר לכל עיראקי שנתקע בחו"ל.

דובר משרד החוץ, אחמד אל-סאהף, אמר כי "משרדו החוץ מאשר כי 3000 דולר ישלחו לכל אזרח עירקי שנתקע בחו"ל".
וקורא לאנשים המעוניינים במענק להגיע למשרדי הממשלה ולהשלים את הרישומים.

אל-סהף הוסיף כי "סכום המימון יימסר דרך השגרירויות העיראקיות בחו"ל".

*- שדה הנפט "אזובאייר" הנמצא בעיירה בצרה שבדרום עיראק הותקף ע"י מספר טילי קטיושה. השדה מנוהל ע"י חברת הליברטון האמריקאית. ללא נפגעים.

*-צרפת איטליה דנמרק הולנד ועוד כמה מדינות ביוזמת בריטניה לפניי כמה חודשים הסכימו להשתתף ככוח הגנתי ממדינות אירופה ולהגן על ספינות ומכליות במפרץ הפרסי, (מצרי הורמוז).

*- מנהל המכון הלאומי לאלרגיה ומחלות זיהומיות, אנתוני פאוצ'י, אמר היום (א ') כי ככל הנראה וירוס הקורונה יהפוך לשפעת עונתית ככל השפעות האחרות.

 

 

כתיבת תגובה