ארה"ב מקיימת נוכחות אווירית רציפה בשמי עיראק כדי להגיב אם תתוקף

מזה כמה ימים ניתן להבחין , כך על פי מקורות תקשורת ערביים , בנוכחות אווירית רציפה של חיל האוויר האמריקאית בשמי עיראק .

הנוכחות האווירית הרציפה, יומם ולילה,  24/7 , החלה להתבצע רק בימים האחרונים על רקע הצהרתו של נשיא ארה"ב כי אם המיליציות השיעיות בעיראק,הנתמכות ע"י איראן יתקפו את הכוחות האמריקאים בבסיסיהם בעיראק, ארה"ב תגיב בתקיפות.

אמצעי תקשורת ברחבי העולם מדווחים ללא הפסקה, מפי מקורות מהימנים , כי ארה"ב תתקוף בקרוב, את המיליציות האיראניות בעיראק וסוריה וזאת לאור התקפותיהם הבלתי פוסקות על הכוחות האמריקאים בעיראק.

אמצעי תקשורת בארה"ב אף דיווחו כי הפנטגון הורה למפקדים בצבא ארה"ב להתכונן להסלמה במצב הכוחות בעיראק, והוציא בשבוע שעבר הנחיה להכין מבצע להשמדת המיליציה הנאמנה לאיראן שאיימה להוציא לפועל יותר פיגועים נגד חיילים אמריקאים.

ברקע הידיעות האלו החלו בכירים במערכת הצבאית האיראנית, יחד עם מפקדים בכירים במיליציות השיעיות בעיראק לאיים כי בקרוב מאוד הם יגיבו קשות על כל תגובה אמריקאית נגדם.

בעקבות ההידרדרות במצב והתגברות האיומים הוחלט בארה"ב , כך על פי מקורות ערביים , להעלות את המוכנות המבצעית של הכוחות האמריקאים במפרץ ובעיראק , כך שתתאשפר תגובה צבאית מיידית בכל מקרה שכוחות אמריקאים יותקפו באותו אזור.

לשם כך מקיים חיל האוויר האמריקאי , טיסות רציפות של כ-5 מיכליות תדלוק אוויריות ,סביב השעון , המתדלקים את מטוסי הקרב האמריקאים השונים , כגון : אפ-15 ואפ-35 הטסים גם הם באופן רציף בשמי עיראק והמפרץ כך שיוכלו להגיב בתוך זמן קצר ביותר לכל תוקפנות מצד המיליציות השיעיות הנתמכות ע"י איראן.

בכירים אמריקאים כבר רמזו שלא מן הנמנע ,שבמקרה וכוחותיהם יותקפו , המכה הצבאית המגדית של ארה"ב תהיה גם נגד מטרות על אדמת איראן .

איראן כבר הציבה, בגלוי , כדי לאותת שהיא מוכנה לקדם פני רעה , סוללות טילי חוף ים שיגיבו לעבר כלי שייט אמריקאים במפרץ במקרה ויותקפו מטרות על אדמתם.

תמונה

כתיבת תגובה