סביב נושא ביקורו של מפקד כוח קודס האיראני בעיראק והשמועות על חיסולו

אתמול בערב ,בסביבות השעה 20:00 עלתה סוכנות הידיעות הרוסית – "רוסיה היום" – RT מבזק חדשות לפיו על פי גורם ממשלתי עירקי חשף כי מפקד כוח קודס האיראני, הגנרל איסמעיל קאני,הגיע לביקור חשאי בבירת עיראק, בגדד.

המקור אמר ל- RT כי "מפקד כוח קודס נמצא בבגדד מאז שעות הבוקר, והוא נפגש עם כמה פוליטיקאים עיראקים", וכי "קאאני דן איתם בהרכבת הממשלה העיראקית ובעמדתה של איראן בנוגע לעדנאן אל-זרפי, המופקד על הקמתה". הוא הוסיף כי "הביקור סודי", מבלי למסור פרטים נוספים.

כמה שעות קודם לכן דווח ברשתות החברתיות כי מטוס אח"מים איראני של משמרות המהפכה מדגם BAE-146-200 יצא בטיסה מאיראן ויעדו שדה התעופה הבין לאומי של בגדד. תוך דקות נודע כי על סיפון המטוס נמצא מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה האיראנים – הגנרל איסמעיל קאאני מלווה על ידי הפיקוד הבכיר של הכוח.

בשעה 20:25 בערב אמש תקפה ישראל,כך על פי מקורות זרים , 3 מטרות אירניות בסוריה :מפקדה בשדה התעופה הצבאי באלשאעיראת , מפקדה בשדה התעופה טי-4 שבמחוז חומס ומפעל סורי לייצור דשן חנקתי דרומית מערבית לעיר חומס שהוא למעשה מפעל איראני לייצור והרכבת נשק מתקדם.

בתוך זמן קצר החלו להתפרסם שמועות כי במפקדה האיראנית בשדה התעופה אלשאעיראת נכח בזמן ההפצצה הישראלית מפקד כוח קודס – הגנרל קאאני שנטען שהוא בכלל בעיראק וכי הוא נפגע בתקיפות.

בסביבות השעה 23:00 אמש דווח שוב ברשתות החברתיות כי מטוס המנהלים האיראני שחנה בשדה התעופה הבין לאומי של בגדד המריא בדרכו לאיראן בחזרה.

מקורות איראנים טענו כי הגנרל קאאני נפגש עם מפקד המיליציה האיראנית בעיראק- חזעלי במקום מסתורו , ולאחר סבב פגישות עם בכירים עיראקים הוא שב לאיראן. לדברי אותן מקורות הגנרל קאאני לא היה בכלל בשטח סוריה ובוודאי לא נפגע מכל תקיפה ישראלית על מטרות בסוריה.

תובנות:

*- נראה כי למרות ההתלהמות הרבה בקרב המיליציות האיראניות בעיראק נגד ארה"ב הם הפנימו היטב שהם נמצאים על הכוונות האמריקאיות והם החליטו לרדת למחתרת כדי לשרוד. אז כן! האמריקאים בהחלט שומרים על הרתעה חזקה בקרב המיליציות העיראקיות!

*- עצם העלאת האפשרות שהגנרל קנאאני האיראני יכול להיפגע בתקיפה ישראלית או אמריקאית מראה כי גם בפיקוד הבכיר באיראן הפנימו כי לא לעולם חוסן וכי החרב לא מפסיקה להתהפך מעל ראשיהם בכל רגע ובכל נקודה גם אם הם מתנהלים בסודיות גמורה. הם כל הזמן מסתכלים לאחור באימה לראות אם היד הארוכה לא השיגה אותם בטרם עצמו את עיניהם לעד. בפיקוד הבכיר האיראני כבר לא סומכים על איש , הם מודעים היטב שחיסול סולימני הושג על ידי מידע שהגיע מלב המערכת האיראנית, מחפרפרת הנמצאת הישר בדרגים האיראנים הבכירים ביותר , ומה שקרה לסולימני יכול ,ויקרה, לכל אחד מהם אם רק יחצו קווים אדומים בוהקים ששרטטו ארה"ב וישראל בקשר לפעילותם מחוץ למדינתם.

*-  לא נראה גם הפעם כי הפיקוד הבכיר האיראני ישבור את הכלים ויגיב לתקיפות הישראליות מאמש. הם יודעים לבד מה הם עשו ולמה באה התגובה הישראלית . כל מה שנותר להם זה לחזור ולחפש פירצה חדשה במסך המודיעין הסמיך שישראל פרסה בכל אזור המזרח התיכון על מנת לסכל את כוונות ההתפשטות של האיראנים ליד גבולותיה עם סוריה ולבנון ואף רחוק הרבה יותר.

*- דבר אחד כבר ניתן להגיד – יורשו של סולימני שינה ,מקצה לקצה, את דרך התנהלותו השחצנית והמופגנת לעיני כל של קודמו,הגנרל סולימני, והוא למד את יתרון הצניעות על השחצנות. אולי זה יאריך את ימיו על פני האדמה.

*- גם המבצע לחיסול מערך הטילים הבליסטיים של האיראנים והחות'ים בתימן שיוצא לפועל בימים האחרונים ע"י כוחות הברית הערביים בהובלת סעודיה הוא חלק מהמערכה הגדולה והכוללת נגד מגמות ההתפשטות האיראנית שהחלה עוד בתקופתו של הגנרל סולימני ויורשיו עוד מקווים כי ניתן יהיה להוציא זאת לפועל.

גם הם יצטרכו,ככל הנראה, לשלם דמים רבים עד שישכילו להבין שאין דרך אחרת – רק לחזור לגבול מולדתם , לא מטר אחד יותר.

השכלה שכזאת תארך ,ככל הנראה, עוד מספר שנים או עד שייפול השלטון הנוכחי באיראן.

תמונה

כתיבת תגובה