סוכנויות מודיעין בארה"ב מתקשות להעריך התפשטות הנגיף בסין,צפ"ק ורוסיה

בעוד סוכנויות ריגול אמריקאיות מבקשות להרכיב תמונה מדויקת של התפרצויות נגיף הנגיף העולמי, הן מוצאות פערים חמורים ביכולתן להעריך את המצב בסין, רוסיה וצפון קוריאה, כך על פי חמישה גורמים ממשלתיים בארה"ב המכירים את דיווח מודיעיני – כך מוסרת סוכנות הידיעות רויטרס.

לסוכנויות יש גם תובנות מוגבלות לגבי ההשפעה המלאה של המגיפה באיראן, אף כי מידע על זיהומים ומקרי מוות בקרב המעמד השליט והציבור הופך להיות זמין יותר במדיה הרשמית והחברתית, כך אמרו שני גורמים.

סוכנויות הריגול האמריקאיות ידועות בארבע המדינות כ"מטרות קשות "בגלל השליטה הכבדה על המידע והקושי, אפילו בזמנים רגילים, לאסוף מודיעין מתוך מעגלי ההנהגה הסגורים שלהם.

הערכה מדויקת של התפרצויות הנגיף במדינות הללו תסייע למאמצים בארה"ב והבינלאומית להגביל את העלות האנושית והכלכלית מ- COVID-19, המחלה הנגרמת על ידי נגיף הקורונה אומרים מומחים. הסוכנויות לא מחפשות רק מספרים מדויקים, אלא גם אחר כל סימן להשלכות הפוליטיות של הטיפול במשבר.

U.S. Intelligence Agencies Mock America in 9/11 Trial - Global ...

ג'רמי קונידיקק, מומחה במרכז הפיתוח הגלובלי לפיתוח גלובאלי, שהוביל את משרד הסיוע לאסונות החוץ האמריקניים, "אנו רוצים שתהיה הבנה מדויקת בזמן אמת של היכן נמצאות ״הנקודות החמות״ הגלובליות ואיפה הן מתפתחות. משנת 2013 עד 2017, כולל תגובת ארה"ב להתפרצות האבולה. "העולם לא הולך להיפטר מהדבר הזה עד שנפטר ממנו בכל מקום."

סוכנויות הביון האמריקאיות החלו לראשונה לדווח על נגיף הקורונה בינואר וסיפקו אזהרות מוקדמות למחוקקים על ההתפרצות בסין, שם מקורה בעיר וו-האן בסוף השנה שעברה אמרו גורמי המודיעין.

המגיפה צמחה לכמעט 740,000 מקרים בכ -200 מדינות ואזורים, כך עולה מנתוני רויטרס, כאשר ארצות הברית מדווחת כעת על מספר המקרים הגבוה ביותר מעל- 152,000 איש.

משרד מנהל המודיעין הלאומי, המפקח על 17 סוכנויות הביון האמריקאיות, סירב להגיב.

Intelligence Studies Project poll finds a strong majority of ...

אף לא מקרה בודד:

צפון קוריאה טוענת שלא היה אצלה מקרה אחד אף שהיא גובלת בסין, אך ביקשה מסוכנויות הסיוע הבינלאומיות לספק אספקה כמו מסכות ובדיקות.
גורם אמריקאי אחד אמר כי "איננו יודעים" דבר על גודל הבעיה במדינה ההרמטית.

זו מדינה חמושה גרעינית בה דברים שיכולים לערער את היציבות של הממשלה יעניינו מאוד את ארצות הברית ", אמר קונידיק, שהוביל גם את תגובת ארה"ב למשבר ההומניטרי בסוריה.

הרשויות ברוסיה שוקלות סגר בפריסה ארצית לאחר שרשמו את העלייה הגדולה ביותר ליום אחד במקרי וירוס הקורנו במשך היום השישי ברציפות, בסך הכל 1,836 מקרים ותשעה מקרי מוות.
הידיעה על מלוא היקף התפשטות נגיף הקורונוס של רוסיה עשויה להיות קריטית מכיוון שהיא חולקת גבולות עם 14 מדינות אחרות והיא מהווה מוקד סחר ונסיעות.

שר החוץ האמריקני, מייק פומפאו, רמז בשבוע שעבר למחסור במידע מדויק על רוסיה ואירן, והאשים את סין בקמפיין דיס-אינפורמציה, שבייג'ינג מכחישה.

סין, שדיווחה על יותר מ 81,000 מקרים ויותר מ -3,300 מקרי מוות, אומרת כי אין מקרים חדשים שמקורם בבית.

על פי מקור אחד, הדעה האמריקאית בדבר הטענות הסינית כי אין מקרים חדשים היא ש"כמה מהן נכונות ". סוכנויות אמריקאיות נותרות ספקניות לגבי כך שלסינים יש את הנגיף בשליטה, אמר הגורם.

סין "נראית המדינה המוצלחת ביותר מבחינת נטילת גידול בהיקף גדול מאוד וכיבתה במהירות את המגיפה", אמר. "אם מספר המקרים שלהם אמיתי, חשוב להבין את הגישה שלהם ולהתאים אותה."

קרדיט: גיא א. מקבוצת נציב

כתיבת תגובה