כוחות אמריקאים ומהקואליציה עוזבים את עיראק ומוסרים בסיסים לעיראקים

חיילים אמריקאים ניצבו בטקס, למסירת בסיס האוויר בקייארה לכוחות העירקיים ב- 27 במרץ 2020. כוחות הקואליציה ממשיכים את נסיגתם, מבסיסים צבאיים עירקיים בלוח זמנים, שאושר במשרד ההגנה האמריקני,כמו כן נמסר לאל-חוררה, כי הקואליציה הבינלאומית, החזירה לצבא העירקי מתקן, אותו תפסו בפיקוד, בזמן הפעולות הצבאיות המשותפות בנינווה, על בסיס לוח זמנים, לפינוי אתרים שיועדו למלחמה נגד דאעש.

בכיר בפנטגון אמר לאל-חוררה, כי פינוי האתרים הללו על ידי הקואליציה הבינלאומית, והכוחות האמריקניים, לאחר תום הפעילות הצבאית נגד הארגון.

זה בא בעקבות נסיגת הקואליציה, בהובלת וושינגטון, מבסיס K-1 בצפון עירק, שהיה המתקן השלישי שנותר, בידי כוחות בינלאומיים, כחלק ממאמצי ארה"ב, לרכז את כוחותיה בשני מוקדים בעירק.

מתקפת טילים בסוף דצמבר פגעה בבסיס ה- K1, ורצחה קבלן אמריקני,ובזה נפתחו פעולות תגמול, בין ארצות הברית למליציות החמושות, שמגובות על ידי איראן.

כוחות הקואליציה העבירו לצבא העיראקי, את הבסיס במחוז קירקוק בצפון עירק. עם עזיבתם של 300 חיילים ומדריכים מכוחות הקוליציה ,כמו כן הועבר ציוד לצד העיראקי לאחר הנסיגה, בשווי של לפחות 1.1 מיליון דולר.

נכון לחודש שעבר, מספר כוחות הקואליציה שנותרו בעירק הוא בערך 7,500, כולל 5,000 אמריקאים.

جنود أميركيون خلال مراسم تسليم قاعدة القيارة الجوية إلى القوات العراقية في 27 مارس 2020. وتواصل قوات التحالف انسحابها من قواعد عسكرية عراقية إطار جدول زمني

 

כתיבת תגובה