ברקע המתיחות עם איראן מתרגלים שת"פ ישראלי-אמריקאי של מטוסי דור-5

בימים האחרונים הלכו והתרבו הדיווחים באתרי החדשות הערביים אודות החשש מפני תקיפה אמריקאית נרחבת על המיליציות השיעיות הנאמנות לאיראן הפועלות ברחבי עיראק וסוריה.

החשש התעורר לאחר שהמיליציות האיראניות תקפו שוב ושוב ריכוזי צבא אמריקאים החונים בבסיסי צבא עיראקים במדינה.

צמרת הממשל האמריקאי הבטיחה שתקיפות אלו נגד חייל ארה"ב לא יישארו ללא תגובה וכי היא תהיה קשה.

לחשש מתקיפות אמריקאיות יש גם נקודה ישראלית. לא מעט מומחים צבאיים בעולם הערבי מעריכים כי במידה וארה"ב תחליט לתקוף באופן נרחב את המיליציות האיראניות יש חשש שיותקפו גם מפקדות של משמרות המהפכה האיראנים או אז יתדרדר הסכסוך לאיראן תכנס למערכה, או ישירות או באמצעות כוחות הפרוקסי שלה שינסו לפגוע גם בישראל.

החשש בישראל שהאיראנים ינסו להפעיל את מערך הטילים הבליסטיים שלהם לטווח בינוני, עד 700 ק"מ הפרוס במזרח סוריה ובמערב עיראק ואז תצטרך ישראל לפעול לשיתוק מקורות הירי בעוד הפעילות הצבאית האמריקאית באיבה.

WhatsApp_Ima...

לכן זה רק אך טבעי שמטוסי הדור ה-5 של 2 חילות האוויר,הן של ישראל והן של ארה"ב, יתרגלו באופן אינטנסיבי מתווי מפעולה ועקרונות שיתוף פעולה באוויר כאשר הכוחות נמצאים בעיצומן של תקיפות נרחבות בכל רחבי סוריה ועיראק ואולי גם איראן ולבנון (החיזבאללה).

דובר צה"ל הודיע היום כי אתמול (א׳) התקיים תרגיל ה- "Enduring Lightening" (״ברק מתמשך״) המשותף של חיל האוויר הישראלי יחד עם חיל האוויר האמריקאי שהתקיים בדרום הארץ.

בתרגיל שהתקיים בדרום הארץ תורגלו מטוסי קרב מתקדמים דור 5, ה- F35 הישראלי והאמריקאי, בתרחישי התמודדות עם איומים אוויריים וקרקעיים אסטרטגיים משתנים. בין החיילות התבצע שיתוף פעולה מלא אשר כלל למידה והפקת לקחים משותפת.

לצד הדאגה לבריאות המשרתים, חיל האוויר ממשיך לשמור על כשירות מבצעית מלאה, תוך שמירת רציפות הפעולה תחת התאמות ופועל במתכונת חירום וזאת תחת הצורך החיוני להמשיך במשימתו – הגנה על שמי מדינת ישראל, בשגרה ובחירום.

התרגיל תוכנן מראש כחלק מתכנית האימונים לשנת 2020, והתבצע על אף התפשטות הנגיף, תחת הנהלים והפקודות הנדרשות ותוך התאמת התרגיל אליהם.

הצוות הישראלי והצוות האמריקאי נפגשו באוויר בלבד, תדרכו ותחקרו את כלל הגיחות תוך שימוש בטכנולוגיית VC.

התרגיל ממחיש את הקשרים ההדוקים בין החיילות והדרגים הצבאיים, מרחיב את שיתוף הידע ולמידת יכולות ה- F35 ומשפר את היכולות המבצעיות של חיל האוויר.

WhatsApp_Ima...

כל התמונות בכתבה באדיבות דובר צה"ל

כתיבת תגובה