ניצני מרי? אזרחים מאזור ווהאן בסין מתעמתים עם המשטרה לאחר שהסגר הוסר

ניצנים של מרד נגד השלטון המרכזי ?

האם אזרחי סין במצב תודעתי שונה מזה שהיו בו ערב פרוץ מגפת הקורונה ? 

מה שקורה כרגע במרכז התפרצות המגפה ,בעיר ווהאן שבמחוז חוביי , מעלה השערות שאולי תודעת תושבי סין התעצבה מחדש בזמן שרובם היו בהסגר למשך זמן רב מאוד. בכל מקרה אם זה מה שיקרה בקרוב בכל סין – ימים יגידו!

עימותים התרחשו בין כוחות הביטחון והמפגינים בעיר ווהן הסינית, מוקד התפרצות נגיף הקורונה החדש, לאחר שהממשלה הודיעה כי אזרחים לא יורשו לנסוע מחוץ לעיר עד 8 באפריל, כך על פי העיתון האנגלי דיילי מייל.

מאות אזרחים סינים התאספו וקראו נגד ממשלת סין, ותקפו גם את כוחות המשטרה, שהתפרסו מעל גשר הנהר כדי למנוע מהם להגיע למחוז יאנג-צה השכן, והרסו מכונית משטרה.

ממשלת סין הודיעה על הסרת הסגר מעל העיר, שנמשך למעלה מחודשיים, בינואר האחרון, ואפשרה לאנשים להיכנס לעיר, אך סירבה לתת לתושבי העיר לעזוב אותה, למרות הודעת הממשלה כי הצליחה להשתלט על המגיפה.
הממשלה אישרה שהחיים חוזרים בהדרגה לעיר שהייתה מרכז התפרצות הנגיף, אולם כמה חנויות עדיין סגורות .כמו כן הודיעה ממשלת סין  שהיא הצליחה להכיל את הנגיף ושכל מקרי ההידבקות שהתגלו בימים האחרונים הם מקרים אל אלו שהגיעו מחו"ל.

ראוי לציין כי נגיף הקורונה החדש הופיע בסוף דצמבר האחרון בשוק העירוני של העיר ווהאן, ואז התפשט במהירות בתוך העיר ומשם לשאר הערים הסיניות והעולם. מספר הנדבקים בסין הגיע ליותר מ -80 אלף איש, ונרשמו יותר מ -3,200 מקרי מוות, רוב המקרים הללו נמצאו בעיר זו.

 

כתיבת תגובה