בעיראק מעריכים כי יש כוונות מאחורי הנסיגות האמריקאיות מבסיסים עיראקים

הכוחות האמריקאים נסוגו מבסיס "K1" בכירכוק ומסרו אותם לידי הכוחות העיראקיים.
באותו הקשר ציטטה סוכנות הידיעות – "חדשות אלסומריה" גורם ביטחוני שאמר כי הכוחות האמריקנים נמצאים בתהליך נסיגה  מדורג מבסיסי אלטאג'י וביסמאייה – بسماية  ואלקוצור אלראיסיה – القصور الرئاسية שבמוסול.
גורם עיראקי הזהיר ואמר כי יש כוונות מאחורי הנסיגות האמריקאיות מבסיסים עיראקים אלו.

القوات الأمريكية تنسحب من قاعدة «كي 1» بالعراق
הגורם אמר כי "הכוחות האמריקאים נמצאים בתהליך של נסיגה מבסיסי אלטאג'י (25 ק"מ צפונית לבגדד), ובסמאייה (18 ק"מ דרומית לבגדד), וכן מבסיס  אלקוצור אלראיסיה – القصور الرئاسية שבמוסול, בעוד שבבגדד  חלוקות הדעות באשר  למצב בסיס חיל האוויר – בלד שבמחוז סלאח-אדין, שם נמצאים כוחות הנדסה וטכניים אמריקאים במסגרת החוזה לתחזוקה וניהול טייסת מטוסי הקרב מדגם  "F-16" העיראקית, הנחשבת לעמוד התווך של חיל האוויר העיראקי.
והוא המשיך כי "תכנית הנסיגה ההדרגתית הוסכמה מראש ובמהירות עם הצד האמריקני, בהסכמת כוחות בעלות הברית הבינלאומית. הוא גם היה זה שקבע באיזה בסיסים אין עוד צורך להישאר בגלל סיום הקרבות,והעדר הצורך בניהול המערכה,סיוע מהאוויר וסיוע ארטילרי לכוחות צבא עיראק."

انسحاب القوات الأميركية من قاعدة «كي 1» العراقية

הגורם ציין כי "כוחות הקואליציה השאירו ציוד ותשתיות באתרים שנטשו כמתנה לכוחות העיראקיים, בנוסף לציוד צבאי מגוון".
הוא הדגיש כי "מהבסיסים של עין אל-אסד וחריר בארביל לא תהיה כרגע נסיגה. להפך, יש תכניות לפיתוח ושיקום שלהם על ידי הכוחות האמריקניים."
במהלך השבועיים האחרונים, בגדד הייתה עדה לחמישה מתקפות טילים שכוונו לבסיסי אלטאג'י ובסמאיה, והאזור הירוק בו נמצאת שגרירות ארה"ב, וחפ"ק המבצעים הראשי של כוחות הקואליציה בהובלתת ארה"ב.
ירי הרקטות, שפגעו בבסיס אלטאג'י, גרמו להריגתם שני אמריקאים ובריטי אחד מכוחות המשימה של הקואליציה הבינלאומית, וכן פצעו 13 חיילים נוספים, כולם אמריקאים.

مقتل مدني امريكي بهجوم صاروخي على قاعدة "كي – 1" العسكرية غربي كركوك
וושינגטון הגיבה, באמצע החודש, להפצצה, עם סדרת תקיפות אוויריות על מפקדות ומחנות של מיליציית אלחשד אלשעבי במחוזות בבל, קרבלה ואנבר, שבוצעו על ידי מטוסי קרב אמריקנים, שהרגו 14 בני אדם ופצועו כ -55, כך על פי מקורות רפואיים עיראקיים.

אתמול דיווח ה- "ניו יורק טיימס" כי " הפנטגון מתכנן תקיפות נרחבות נגד המיליציות האיראניות בעיראק וסוריה".

כתיבת תגובה