ארה"ב מגבירה הלחץ על איראן:מטילה עוד סנקציות כלכליות

לא רק שארה"ב מתעלמת מקריאותייהם של מדינות רבות בעולם, לרבות כמה סנטורים בממשל, בדרישה להקל על איראן את הסנקציות הכלכליות ,היא עושה בדיוק הפוך, למרות ואף על פי שאיראן מנסה לשרוד ולהתמודד מול התפרצות הקורונה .
ארה'ב הטילה היום סנקציות נוספות.

הסנקציות החדשות מכוונות לחברות עיראקיות ואיראניות הנאשמות ע"י משרד האוצר האמריקאי כי הפעילות בחברות הללו מנוהל על ידיי כוח קודס של משמרות המהפכה האיראנים, ומנתב את היקף הפעילות וההכנסות לטובת מלציות פרו- איראניות ובעלות בריתו באזור.

מבין החברות שעליהן הוטלו הסנקציות , ארגון שיקום אתרי הקודש בעירק (ROHSI), חברת קוסאר-חברה עיראקית הקשורה למשמרות המהפכה . בנוסף עוד שתי חברות הבונות ומתחזקות אתרים קדושים לשיעים. בוושינגטון אומרים כי חברות אלו נשלטות על ידי כוח קודס של איראן.

משרד האוצר בארה"ב מאשים ומסביר כי משמרות המהפכה דואגות להעלים מאותן החברות תרומות ציבוריות בהיקפים של מליוניי דולרים שנתרמו עבור אתרים המקודשים לשיעים בעיראק כדיי להגדיל את תקציבן של ארגוניי טרור בעיראק.

בנוסף לחברות האלו עליהם הוטלו הסנקציות גם חברת השירותים הימיים שינוע והובלה ימית-" אל-חמאאל", חברה עיראקית,נתפסה לא פעם במכירת נפט איראני לחברות שעליהן הוטלו מגבלות.

אזרחים אמריקאים מנועים כעת מלעשות עסקים עם החברות שהוזכרו מעלה ומשרד האוצר האמריקאי הקפיא את נכסיהם בארצות הברית.

קרדיט:מאיר בר בקבוצת נציב

כתיבת תגובה