וירוס הקורונה- המכה המי יודע כמה של הפליטים הסורים

פצצה מתקתקת, זהו המצב של הפליטים הסורים במדינות השכנות של סוריה.
בתנאים מחפירים, מיליוני פליטים עלולים להימצא בקו הראשון במקרה של התפרצות הווירוס. רבים לא לוקחים ברצינות את איום הווירוס, אומרים ש-"עברנו הפצצות, גירוש, התקפות חל"כ, רעב וקור. הווירוס קורונה לא מפחיד אותנו"
בטורקיה, כ 85% מהפליטים מתגוררים בבניינים, רבים מהם נתקלים במחסום השפה מכיוון שרוב הסורים לא דוברי טורקית, ויש מעט מידע (אוגדני הנושא) בערבית. בעיה נוספת היא הגישה לבתי חולים, רבים מן הפליטים הסורים ללא מסמכים חוששים לגשת לבתי חולים מחשש להיות מגורשים.
ארגונים הומניטריים מקומיים מתרכזים במניעה דרך אמצעי היגיינה בסיסיים, אבל מכיוון שההתפשטות כל כך מהירה, רק בידוד באמת יוכל להכיל את המחלה.

תוצאת תמונה עבור syria corona

בירדן, התפשטות הווירוס מהירה. 148 מקרי קורונה דווחו, ישנם כ 650,000 פליטים סוריים, אבל הם כנראה יותר. 80% מהם חיים בקהילות מארחות, כלומר מחוץ למחנות פליטים. ב-14 במרץ, הממשלה הירדנית החליטה על שורת צעדים, בין השאר, בדיקת הכניסות ויציאות של פליטים במחנות זעטרי ואזרק, בדיקות רפואיות. ביקורים חיצונים לתוך המחנות הופסקו. מסרים בנושא היגיינת הידיים וריחוק חברתי מופצים דרך SMS.
בצפון מערב סוריה, יותר ממיליון אנשים ברחו מההפצצות המשטר ורוסיה. נכון לעכשיו, לא דווח על מקרי קורונה אבל השלטון המקומי וארגונים בינלאומיים חוששים לגרוע מכל. באידליב, בתי החולים והמרכזים הבריאותיים שעדיין פועלים לא יוכלו לעמוד בעלייה של מספר חולים.
עובד מאחד מבתי החולים באזור אידליב אומר באירוניה, אין יותר הפצצות (בעקבות הפסקת האש בין טורקיה למשטר ורוסיה), אבל עכשיו זה הקורונה שיפול עלינו… הפליטים פגיעים מאוד בגלל המוביליות, אי יציבות, צפיפות יתר, וחוסר גישה ואיכות נמוכה של הטיפולים הרפואיים. לרוב האנשים באידליב אין מסכות מגן, כפפות, או אלכוג'ל.
לפי מומחים, הווירוס קורונה ככל הנראה כבר נמצא במחנות העקורים, ערים וכפרים. אבל בלי ערכות בדיקה זמינים, המחלה כרגע אינה נראית. ארגון הבריאות העולמי סיפק, לפי אקטיביסטים מקומיים, כ- 300 ערכות בדיקה לאזור תחת שליטת כוחות האופוזיציה. יחד עם זאת, מים וכלור מתחילים להיות מחולקת במחנות.
באידליב, הקסדות הלבנות החלו בקמפיין "ח'ליק בילבית" (תישאר בבית) ומחלקים חוברות הסברה בנושא. אין כרגע אמצעים כגון אלכוג'ל, אז הפוקוס נשאר בתחום המניעה.
לפי הניו יורק טיימס, רופאים באזור מעריכים שיתכן וכמיליון אנשים ידבקו במחלה, ובין 100,000 ל 120,000 אנשים ימותו, וכ- 10,000 איש יזדקקו למכונות הנשמה. כרגע, ישנם כ- 153 מכונות כאלה בכל אזור צפון סוריה.

תוצאת תמונה עבור syria corona

קרדיט:סטפן כהן – אנליסט בתחום הביטחון הלאומי

כתיבת תגובה