צבא סוריה אינו מבקש בחזרה את חייליו שנפלו בשבי המורדים

ביום שלישי פרסמה מיליציית מורדים – "צבא התהילה" – “جيش العزة”  סרטון בו נראה 13 חיילים מצבא סוריה  הקוראים להנהגתם להחליף אותם בשבויים שבידם  במקום את גופות הגורמים האיראניים.

הסרטון:

על פי הסרטון, האסירים התלוננו כי משטר אסד הזניח אותם, מכיוון שלא ביקש עד כה להחליף אותם ולשחרר את האסירי, מבין כוחות המורדים הנמצאים בבתי הכלא של המשטר, בתמורה לשחרורם.

החיילים נלכדו  במהלך השנים האחרונות בקרבות בצפון סוריה, בהם "מושיר גדבאן חמידי", שנלכד בשנת 2018, וגם "עלאא מוחמד שאהוד" מחומס, שנלכד באזור "איג'אז" ממזרח לאידליב.

מיליציות המורדים הצליחו במהלך השנים האחרונות לתפוס מאות חיילים ולוחמי מיליציות של משטר אסד במהלך הקרבות באזורים שונים בסוריה. לדברי גורמים מקרב צבא סוריה החופשי צבא סוריה ניסה להפציץ את המקומות בו כלואים החיילים השבויים בניסיון להיפטר מהם . 

ההערכה כי צבא סוריה הנתון לשליטה מוחלטת של משמרות המהפכה האיראנים , אינו רשאי לאשר החלפת שבויים כי האיראנים שומרים אופציה זאת כדי לקבל חזרה שבויים שלהם או גופות לוחמיהם שנפלו לידי המורדים . זאת האופציה היחידה כרגע בסוריה למרות שמשפחות החיילים הסורים השבויים לוחצים על המשטר לפעול לשחרור בניהם , אך כאמור הדבר כבר לא בשליטתם.

תמונה קבוצתית של חיילים סורים הנמצאים בשבי מיליציות המורדים:

כתיבת תגובה