רוב ערכות הבדיקה המהירות לווירוס הקורונה מסין מראות תוצאות שגויות

כ-80 אחוז מערכות הבדיקה המהירות לזיהוי נגיף הקורונה שהגיעו מסין מראות תוצאות שגויות – כך טוען אתר חדשות באזור מורביה – שלזיה שבצ'כיה .

"בדיקות מהירות לגילוי וירוס הקורונה באזור מורביה-שלזיה שבצ'כיה לא יעזרו רבות. שיעור השגיאות שלהם הוא כ- 80 אחוז. הם כנראה ישמשו בעיקר כבדיקות אימות אצל אנשים בהסגר שמעולם לא נבדקו באופן חיובי" – כך אמרה מומחית לבריאות הציבור לאחר פגישת צוות המשבר האזורי .

לדברי המומחית, אזור מורביה-שלזיה ימשיך להסתמך על בדיקות מעבדה. נכון לעכשיו הם יכולים לטפל בכ- 900 דגימות ביום.

"בדקנו אותם בשבת בבית החולים האוניברסיטאי באוסטרבה, אך למרבה הצער שיעור השגיאות היה גבוה למדי, אז עכשיו אנו מחכים לתוצאות של בדיקות נוספות ברחבי הארץ" – אמרה המומחית.

היא הוסיפה כי הבדיקות הראו תוצאות חיוביות שגויות ושקריות שליליות. "בדקנו את מי שחיפש אתרי דגימה. לקחנו את הדגימות לבדיקה הקלאסית וזה פשוט הוכיח את שיעור השגיאות של הבדיקות "אמרה סברצ'ינובה. גם אם משתמשים בבדיקות בקרב חולים  בסוף תקופת הסגר שלהם, ירצו לבדוק תחילה את אמינותן של התוצאות.

עם זאת, סגן ראש הממשלה ושר הפנים ג'אן המייסק (CSSD) טוען כי נבחרה המתודולוגיה השגויה. "אני לא חושב שזו גילוי שערורייתי שזה לא עובד", אמר לאחר ישיבת הממשלה.

לדבריו, ניתן להשתמש בבדיקות מהירות "כאשר המחלה כבר עברה מזה זמן". "או אם מישהו חוזר מההסגר אחרי 14 יום", הוסיף. PCR הוא עדיין השיטה המתאימה ביותר לגילוי זיהום בשלב מוקדם.

כתיבת תגובה