מבזקי חדשות ליום ה- 23-3-20. מתעדכן

*-  היום נצפה מטוס F18 אמריקאי, מעל המים הדרומיים של איראן. לדברי המשטר, מטוס זה שינה את מסלולו, לאחר שננעל על ידי ההגנות האוויריות.

*- האם איראן תנצל כרגע את חולשתה של ישראל בזמן שעסוקים כאן במשבר הקורונה והנסיונות לצאת ממעגל הבחירות הבא ובנסיון להקים ממשלת חרום לאומית,כדי לתקוף או באמצעות פרוקסי יעדים אסטרטגים בישראל? איראן עשויה לתפוס את צבא ישראל כמי שאינו מוכן כעת, האם איראן תתקוף?

זו הייתה אחת השאלות שהועלו בשיחת ועידה שהתקיימה במכון לביטחון לאומי (JINSA) אודות ההשלכות הביטחוניות בזמן שנגיף הקורונה מאיים על איראן ועל המזרח התיכון כולו.

בין המשתתפים בועידה,יעקב עמידרור,הוא חושב שאיראן לא תעז ותדחוף את עצמה לפינה כשיש לה בעיות פנימיות כה ענקיות. אני מניח כי "הדבר האחרון שאיראן רוצה לראות כרגע זה מטס של כ- 400 מטוסיי קרב ישראליים מעל טהראן."

*- היום מלאו 16 שנים לחיסולו של מנהיג החמאס אחמד יאסין בירי ממסוק לעברו כשיצא מהמסגד רבוב על עגלת הנכים שלו בסיום תפילת הבוקר'.

*- מייסד עליבאבא ג'ק מא, האיש העשיר באסיה עם הון מוערך של כ-39 מיליארד דולר הודיע בטוויטר כי הוא יעביר בתוך זמן קצר 8 מיליון מסכות ו-200 אלף ערכות בדיקה למדינות העניות של אסיה. בנוסף מא הודיע כי הוא מעביר במיידי עוד 2 מיליון מסכות ו-400 אלף ערכות בדיקה לקורונה ל-24 מדינות אמריקה הלטינית. "עולם אחד, מאבק אחד", כתב מא, "אנחנו נמהר לשלוח את הדברים! אנחנו כולנו ביחד".

*- ראש עיריית ניו יורק: התפרצות הקורונה תוביל למשבר הפנימי הגדול ביותר בארצות הברית מאז השפל הגדול/

*- עיתון צ'כי: ממשלת צ'כיה אחראית לגניבת 110,000 מסכות ממשלוח מסין לאיטליה.

*- צבא ארה"ב, וכוחות המשמר הלאומי נכנסו לניו יורק כדי להשתלט על בתי מלון, מעונות קולג' ואולמיי ספורט על מנת להפוך אותם למתקנים רפואיים דמויי טיפול נמרץ,ומקומות בידוד לקליטת חולים שנדבקו בנגיף.

*- בדיקות ומחקרים מדעיים שוללים בתוקף כי נגיף הקורונה מקורו במעבדה סינית לרבות כל מיניי קונספרציות חסרות כל בסיס. הנגיף לא הונדס בשום מקום.

*- דו"ח מדאיג של ה- FBI מראה, כי ארגונים קיצוניים וניאו-נאצים, דחקו לאחרונה בחבריהם, להדביק משטרה ויהודים, בנגיף Corona
על פי הדיווח, הארגונים קראו לפיזור בקבוקים המכילים נוזלים עם הקורונה, או שנדבקים יתחילו להתחבר, עם המשטרה והיהודים.

*- משמרות המהפכה האיראנים העבירו את המפקדה הראשית שלהם בסוריה מ-"בית הזכוכית" שבשדה התעופה הבין לאומי של דמשק  לצפון  מחוז חאלב. המפקדה האיראנית הראשית מוקמה באקדמיה הצבאית "אלאסד" הנמצאת 7 ק"מ דרומית מערבית למרכז העיר חאלב. האקדמיה הצבאית הסורית נחנכה בשנת 2000 .

תצ"א של האקדמיה הצבאית שהפכה למפקדה איראנית ראשית:

‪Iran’s #IRGC &Hezbollah recently relocated their #Syria HQ from #Damascus to northern #Aleppo. They emptied out the “Glass Hours” center near Damascus &established a new HQ center at Al-Assad Military Academy some 7km SW of Aleppo center. This compound can accommodate 2000.‬ ‪📸‬

*- סוריה משחררת : מודה כי התגלה במדינה מקרה ראשון של קורונה אצל אזרח שרק הגיע מחוץ לארץ.

שר הבריאות הסורי, ניזאר יאזג'י –  نزار يازجي, הודיע היום (ראשון) על המקרה הראשון, של זיהום בנגיף החדש "COVID-19" בשטח סוריה.
השר הסביר כי האדם שנדבק בנגיף, הגיע מחוץ למדינה, וננקטו הצעדים הנחוצים, להתמודדות עם המטופל.

וממשלת סוריה הדגישה שוב ושוב, כי לא התגלו מקרים חדשים של נגיף קורונה במדינה, למרות תחילת ההתפרצות במדינות השכנות לפני מספר ימים.

עם זאת, הרשויות בדמשק נקטו בחבילת צעדים למניעת התפרצותה לסוריה, כולל הטלת מגבלות על התנועה, הפסקת העבודה בסוכנויות ממשלתיות, ובמוסדות חינוך, והפחתת תנועה מסחרית מיותרת.

תמונה

*- הצבא המצרי הודיע כי האלוף חאלד שאלתות נפטר לאחר שנדבק בווירוס הקורונה במסגרת מאמציו להילחם בווירוס.

תמונה

*- מומחים : איראן הפכה למרכז הפצה עולמי לוירוס הקורונה  והערכה כי כרגע יש כבר במדינה למעלה מ-15 אלף נידבקים אלא שהשלטונות מסתירים זאת.

תמונה

 

כתיבת תגובה