מלחמת ירושה בצמרת הממשל העיראקי

עירק .קייס. אל- חזאלי, מזכ"ל מליציאת אסיאב אל חאק , מנצל את משבר ה-"קורונה" כדי לפוצץ את ממשלת אל-צרפי שתוצג בקרוב.

בעבר חזאלי, יחד עם אלמוהנדס, הובילו את ההתקפה על שגרירות ארה"ב בבגדד ב- 31 בדצמבר 2019

חזאלי, מזכ"ל מיליצית "אסיב אחל אל-חאק", המופיע ברשימות הטרור, ניצל את מגיפת ה-"קורונה" שפוגעת בעיראק, כדי לפוצץ את הממשלה של עדנאן אל-צרפי.

היום הודיע חז'אלי, בהודעה ארוכה, על "חוסר התועלת" של ממשלת אל-שורפי, וקרא "להמשך ממשלת אדל עבדול מהדי, או להעניק סמכויות נוספות לממשלת המעבר", בטענה "להחמרת מגפת הקורונה במדינה".

באזל אל-קזמי, אנליסט מדיני עיראקי, אמר לאתר החדשות -"אל-חורה" בהצהרתו, "שזהו רק תמרון פוליטי, דרכו הוא מבקש לנצל את משבר הבריאות, שהמדינה נתונה בו, כדי ליישם את דרישותיו."

אל-קזמי המשיך: "ח'זאלי רוצה ללכת בדרכו של מוקתדה אל-סאדר, בניסיון להראות שהוא דואג לבריאותם של העיראקים." "אבל הוא באמת דואג לאינטרסים שלו בלבד" .

הוא ציין כי כל הגושים הפוליטיים הנאמנים לאיראן בעיראק, משתמשים לעתים קרובות, בפרסום דאגתם לבריאותם של העיראקים, אך במציאות, הוא " נוגע רק לאינטרסים הפוליטיים שלהם, ולהציב אדם נאמן להם בראשות הממשלה."

התבטאויותיו של חזאלי מגיעות, בתקופה בה ראש הממשלה, עדנאן אל-צרפי, מקיים התייעצויות להקמת הממשלה שלו.

לעומת זאת, הגושים הפוליטיים השיעים, כולל "סאדיקון", הזרוע החמושה של הקבוצה החמושה "אסאיב אהל אל-חאק", בוחרים לבחור דמות פוליטית "אוניברסלית ועצמאית", שהם מציעים כ"אלטרנטיבה לצרפי, שלדבריהם מינויו הוא " לא חוקתי ".

משקיפים מייחסים את הגנתו של אל-חזאלי בעבד אלמהדי, בשל "ידידות אישית" בין השניים, שנחשפה בציבור בדצמבר האחרון, כאשר עבד אל-מהדי יצא להגן על אל-חזאלי, לאחר שהוא ואחיו סווגו על ידי ארה"ב ברשימות תומכי הטרור.

الخزعلي الى جانب المهندس في قيادة الهجوم على السفارة الاميركية في بغداد في 31 ديسمبر 2019

קרדיט:עמרם אל מקבוצת נציב

כתיבת תגובה