הטכנולוגיה בשרות המלחמה בקורונה בסין-קסדה ממוחשבת לזיהוי חולים

המלחמה בווירוס הקורונה מוציא את המיטב מהטכנולוגים ברחבי העולם האמונים על פיתוח מכשירים חדשים שיסייעו באיתור חולים פוטנציאליים בקורונה, על מנת להמעיט את מקרי ההידבקות שהם יגרמו.

עד כה היו עוברים אנשים , משטעם הממשלה ברחובות ובמקומות סואנים אחרים ומודדים באופן פרטני,אחד אחרי השני,את החום לעוברים ושבים ובמקרה שגילו בן אדם עם חום גבוה מהממוצע הוא היה מועבר למתקן בידוד או הוא נצטווה להיכנס להסגר בביתו.

הבדיקות הידניות גזלו זמן רב ואיפשרו לבדוק רק מעט מאוד אנשים מה שהפחית מיעילותו.

בשדות התעופה ברחבי העולם הוצבו מכשירים גדולים ומסורבלים שמדדו לנכנסים ,מהטיסות, את החום , מה שאיפשר לבודד חשודים הנגועים בווירוס.

היום התפרסם בסין כי המדינה החלה לצייד שוטרים בקסדות מיוחדות שמגן העיניים שלהם מבוסס כל טכנולוגיית ה-"מקרן תצוגה עילי" שיש במטוסי קרב שם מוקרן לוח השעונים על חופת הטייס השקופה ומאפשר לו להתרכז בנעשה סביבו ולא להשפיל את העיניים ללוח, דבר המוציא אותו מריכוז בטיסה במהירויות גבוהות.

Image result for head up display for aircraft

בקסדה החדשה שניתנה לשוטרים בסין מוקרן מודד החום כך שהשוטר רואה את החום של כל עובר ושב הנמצא בקרבתו עד לטווח של 5 מטר .  הפיתוח הטכנולוגי הזה מאפשר לדגום מספר רב של אנשים ולבודד במהירות וביעילות את החשודים כנגועים בווירוס .

הסינים טוענים כי בקסדה הוטמעה תוכנה של אינטליגנציה מלאכותית המסייעת לשוטר במשימתו.

אין ספק – הקסדה תימכר לכל מדינות העולם הנלחמות הנגיף וכמובן,עם הזמן , יוכנסו אפליקציות נוספות כמו זיהוי פנים ואיתור חשודים או אולי אפילו כאלו שחייבים מיסים או לא שלמו את הקנס שלהם . השמיים הם הגבול וחופש הפרט נכנס עמוק יותר לאדמה!!

סרטון הדגמה לקסדה החכמה:

 

כתיבת תגובה