התפתלויותיו של נסראללה בענין שיחרורו של הסוכן הישראלי עאמר פאכורי

בסוף השבוע פרסם האתר נציב.נט כי " סוכן ישראלי חולץ במסוק משגרירות ארה"ב בביירות "

הרבה גבות הורמו כששמעו שהסוכן הישראלי חולץ מלבנון בהסכמה שבשתיקה מצד החיזבאללה . כל מתנגדי נאסראללה החלו מיד אחר כך בהטחת האשמות בו כאילו הוא משת"פ של ישראל . 

אלא ,שאפילו נאסראללה מבין שההגנה הכי טובה היא – התקפה. ואכן הוא יצא בהאשמות נגדיות למרות שהוא יודע היטב שמהות העיסקה מיטיבה ,בין היתר, גם עם ארגונו וכל האנשים הנסמכים על שולחנו מבחינה הומניטרית.

תמונה

על פי אתרי חדשות בלבנון , נסראללה תקף את אלה שהאשימו את חיזבאללה, במקרה של פאכורי, אשר זוכה על ידי בית הדין הצבאי בלבנון, ואז חולץ אל מחוץ ללבנון לארצות הברית במסוק אמריקאי.

כשהוא מדגיש כי לא ניתן לקבל את ההאשמות בבגידה של חיזבאללה, במקרה של משתף הפעולה הישראלי, שיצא מלבנון לארה"ב.

הוא אמר כי מפלגת ההתנגדות, לא ידעה מראש על הזיכוי, והדגיש כי עמדתו של חיזבאללה בעניין זה ידועה , ומתוך עקרונות מוסריים, המסרבים לזיכוי של מי שהשתתפו ברצח ועינויי לבנון ולוחמי ההתנגדות.

הוא ציין כי מכונה של תעמולת כזב הופעלה נגד החיזבאללה, שמטרתה לערער את האמון בכח ההתנגדות.

"אנו מסתמכים על אמונה וסבלנות של תומכי ההתנגדות. האחריות שלנו היא להיות שקופים עם האנשים שלנו, שאנו דואגים לחיוכם ולדמעות שלהם".

לאחר מכן הדגיש, כי החיזבאללה לא ידע מראש על החלטת בית המשפט, והכחיש כי הייתה עסקה בעניין זה.

תמונה

מנהיג ההתנגדות דיבר גם על לחצים אמריקאיים, ואיומים על לבנון, כדי לשחרר את משתף הפעולה הישראלי הידוע לשמצה.

"ארה"ב מפעילה כבר חצי שנה, את כל צורת הלחצים והאיומים על לבנון, במטרה לשחרר את פאכורי."

"ארה"ב איימה על כמה שופטים לבנונים, שחלקם סירבו לשחרר את פאכורי, וחלקם נכנעו ללחצים", אמר נסראללה וציין, כי וושינגטון איימה להכניס כמה בכירים  מלבנון לרשימה השחורה , ולהפסיק את הסיוע הצבאי לצבא לבנון.

הוא הצביע על קמפיין התעמולה הגדול, לאחר שפאכורי הועלה על ידי המסוק האמריקני מחוץ למדינה.

"האויב טען תמיד כי חיזבאללה שולט בלבנון ובשופטים שלה. ועכשיו רבים יודעים שהאשמות כאלה הן מופרכות. "

"האשמות על בגידה בלתי מתקבלת על הדעת".

לאחר מכן הוא תקף כמה בעלי ברית של חיזבאללה, שלא הזכיר את שמם, והדגיש כי "מי שמתעקש להאשים את חיזבאללה באחריות, לשחרור פאכורי, אז הוא מתעקש לשמור על עצמו בקטגוריית היריב והאויב".

עוד הוא שואל "מה חיזבאללה היה עושה? האם היינו מבצעים מארב, נגד שיירת צבא לבנון, שאיבטחה את מעברו של פאכורי? האם היינו הורגים קציני וחיילים מצבא לבנון במטרה למנוע את שחרורו של פאכורי? האם זה משרת את האינטרס הלאומי? "

"למי שאומר שהשר שלנו היה צריך להתפטר במחאה על שחרורו של פאכורי, וכי היינו צריכים להפיל את הממשלה – בנסיבות כאלה של המשבר הכלכלי והתפרצות נגיף – האם נכון להפיל את הממשלה?"

בהקשר זה, נסראללה הדגיש כי האשמה צריכה להיות על ארצות הברית, שהפרה את הריבונות הלבנונית.

נסראללה קרא גם להקים ועדה שתחקור את החלטת הזיכוי של בית הדין הצבאי.

עוד הבהיר כי מפלגת ההתנגדות אינה יכולה עוד לקבל את האשמות והעלבונות, וציין כי בעלי ברית של חיזבאללה היו צריכים לבקש הסבר לפני שיצאו בהאשמות כאלה.

"יש שני דברים שלא ניתן לקבל – האשמות על בגידה ועלבונות. אנו מציעים את הדם שלנו לכבוד כל העם שלנו, ולכן לא יתכן להאשים אותנו בבגידה. מי שרוצה להיות בעל ברית שלנו אז אסור לו לעשות את שני הדברים האלה, אחרת נניח לו לצאת ממעגל הידידות שלנו. "

"ההתנגדות הזו היא המכובדת, הכנה והטהורה ביותר בהיסטוריה המודרנית. אנו מעוניינים לשמור על הברית שלנו, אך לא מקובל להאשים אותנו בבגידה ולהעליב אותנו".
נסראללה בהקשר זה הצטער, שהוא הועמד בעמדה כזו להגן על ההתנגדות, במקרה של משתף פעולה ישראלי עברייני.

נראה כי נאסראללה נפגע מאוד שהוא וארגונו נאלצים לעבור לעמדת התגוננות ולהתפתל בהסרים על רקע שחרור של משתף פעולה ועבריין ישראלי.

כזכור כונה הסוכן הישראלי- אלפחורי – "הטבח מאלחיאם" שביצע פשעי מלחמה קשים נגד אסירים בבית כלא שהוא היה מהמנהלים שלו .

רבים בלבנון לא שוכחים את יקיריהם שנשארו בכלא לאחר שמתו מעינויים .

תמונה

קרדיט:עמרם אל מקבוצת נציב

כתיבת תגובה