כיצד פועלת הכלורוקין – תרופה נגד המלריה המאושרת לטיפול בקורונה בארה"ב

כיצד פועל הכלורוקין – התרופה שפותחה נגד המלריה ומאושרת באמריקה לטיפול בקורונה?

עד לפיתוח חיסון נגד נגיף הקורונה, שליישומו אולי ייקח יותר משנה, לפי נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, הצורך בטיפול מיידי, להצלת חייהם של אנשים, הפך לעדיפות עליונה.

ביום חמישי הודיע טראמפ , כי ממשלו אישר את התרופת מלריה, בשם "הידרוקסיכלורוקין" ,שישמש לטיפול באנשים עם קורונה, ואמר כי התוצאות נראות מבטיחות.

Image result for הכלורוקין

נשיא ארה"ב אמר במהלך מסיבת העיתונאים שהתקיימה בבית הלבן: "נוכל לספק את התרופה הזו מייד", ואמר כי הדבר עשוי "לשנות את המצב" ביחס למאבק בנגיף הקורונה .

ארצות הברית מאשרת תרופת מלריה, לטיפול באנשים עם קורונה,
מהו הטיפול הזה?, שמשמש בעיקר לטיפול במלריה, וכיצד הוא יכול לתרום לטיפול באנשים עם קורונה?

מידע זמין אודות טיפול זה, מצביע על כך שהוא נבדק כעת בארצות הברית, סין, אוסטרליה, וצרפת. על מנת לברר את התועלת שלו לטיפול במגיפה Covid-19 שנגרמה על ידי הנגיף.

Image result for corona הןרוד

מייסד חברת טסלה, המיליארדר האמריקני אלון מאסק, שיבח אותו לפני מספר ימים וקרא לחקור אותו, מכיוון שהציל את חייו בשנת 2000 כשהיה לו מלריה.

אכן, ישנם מחקרים בארצות הברית, כולל מחקר שנערך על ידי צוות רפואי מאוניברסיטת מינסוטה, במערב התיכון האמריקני בהשתתפות כ- 1500 חולים.

מה הבעיה השכיחה לאדם, שחולה במלריה, הנגרמת על ידי טפיל? ומה קורה לאדם במחלה הנגרמת על ידי נגיף קורונה?

ניסויי מעבדה הראו כי ניתן להשתמש בתרופה זו, המשמשת מאז 1944 לטיפול במלריה, לטיפול בנגיפים.

מחקרים מדעיים מצביעים על יכולתה של תרופה זו למנוע ולטפל במחלת תסמונת הנשימה החריפה (SARS) הפוגעת במערכת הנשימה ותסמינים הדומים ל- Covid-19, ששניהם שייכים למשפחת הקורונה.

תסמינים של "SARS" בשלבים הראשונים כוללים חום, צמרמורות, כאבים, כאבי ראש ולעתים שלשולים, ואז מתפתחים לחום קשה וקוצר נשימה, ועשויים להוביל למוות בדיוק כמו שקורה במחלה החדשה.

מכיוון שהוכח שהתרופה נגד המלריה, יעילה לנגיף SARS, עכשיו רוצים לבדוק את השפעתה גם על חולי Covid-19.

מסתבר ש"הידרוקסיכלורוקין "יכול לכווץ מולקולות נגיפיות, כאשר אדם נדבק בנגיף, שכן תרופה זו מעכבת את פעולתם של חלבונים, האחראים לזיהומים, המתרחשים כתוצאה מהנגיף".

ההסבר הוא שכאשר אדם נדבק בזיהום וויראלי בליטות החלבון של הנגיף מתחברות לקולטנים על פני השטחים החיצוניים של תאים אנושיים.

הכלורוקין מפריע לפעולה של קולטנים אלה, כלומר זה משבש את יכולתו של הנגיף להיקשר לתאים אנושיים.

Image result for corona

חוקרים בסין מצאו כי באמצעות שימוש בתרופה זו עם חולי "קוביד -19" הסובלים מדלקת ריאות, הם הצליחו להפחית את הזיהום שלהם, והחולים היו מסוגלים להשתחרר מוקדם מבית החולים.

החוקרים גם מבקשים לבדוק אם ניתן להשתמש בתרופה זו, גם למניעה, כלומר חיסון למניעת הדבקות בנגיף.

נכון להיום, תוצאות מבטיחות מצביעות על כך, שיש להשתמש בתרופה זו רק לחולים הסובלים ממצבים מתקדמים, כלומר תסמינים חמורים של הנגיף, ולא לאנשים הסובלים מתסמינים דומים לשפעת. לכן יש להשתמש בה רק במקרים של החמרת המצב.

Image result for corona הןרוד

קרדיט: עמרם אל מקבוצת נציב

One thought on “כיצד פועלת הכלורוקין – תרופה נגד המלריה המאושרת לטיפול בקורונה בארה"ב

כתיבת תגובה