חיילים טורקיים ממשיכים ליפול בסוריה למרות הפסקת האש

הריגתם של שני חיילים טורקיים באידליב, זאת ההפרה הראשונה מאז הסכם הפסקת האש

אנקרה הודיעה ביום חמישי, על הריגתם של שני חיילים טורקים בנפת אידליב, צפונית-מערבית לסוריה, מאז שנכנס הסכם הפסקת האש לתוקף באזור בתחילת החודש.

גם מפלגת הצדק והפיתוח השלטת (AKP), וגם בעיר מגוריו של אחד החיילים, דיווחו על מותם של שני החיילים באידליב, בחשבונם בטוויטר.

הרשויות בטורקיה לא מסרו את נסיבות מותם של שני החיילים. עם זאת, המצפה הסורי לזכויות אדם דיווח כי "שני מטעני חבלה התפוצצו בקרבת שיירה צבאית של כוחות טורקיים בעת שעברו בכביש הבינלאומי M-4" באזור הכפר המערבי של אידליב.

הריגת החיילים אלו,היו האבדות הראשונות שדיווחו הכוחות הטורקיים באידליב מאז שנכנסה הפסקת אש לתוקף בשישה במרץ, שהושגה על ידי אנקרה ומוסקבה.

כתוצאה מאותו הסכם, נעצרה מתקפה רחבת היקף, של כוחות המשטר הסורי עם תמיכה רוסית, נגד אזורים שנשלטו על ידי המטה לשחרור אל-שאם (לשעבר אל-נוסרה) וסיעות אופוזיציה פחות משפיעות, ונגד עמדות תצפית טורקיות באידליב וסביבתה.

ההסכם קבע את קיומם של סיורים משותפים רוסים-וטורקים, לאורך של הכביש הבינלאומי "M4", המקשר בין מחוז חבל לטקיה, לעיר חלב, דרך מחוז אידליב. הסיור הראשון נערך ביום ראשון.

מאז תחילת ההסכם יש רגיעה יחסית בנפת אידלב  עם הפרות מוגבלות.

המצפה הסורי דווח ביום שלישי כי בעימותים שהיו, נהרגו ארבעה מחיילי כוחות המשטר, וחייל מסיעות האופוזיציה הסורית.

ההתקפה, שהחלה על ידי כוחות המשטר בתמיכה רוסית מאז תחילת דצמבר, גרמה לאסון הומניטארי החמור ביותר מאז פרוץ הסכסוך הסורי לפני תשע שנים, עם עקירתם של כמיליון איש, כך על פי האו"ם. בהפצצות על המחוז נהרגו כ -500 אזרחים, כך עולה מדיווח של המצפה הסורי לזכויות אדם.

مقتل الجنديين هو الخسارة الأولى التي تمنى بها القوات التركية في إدلب منذ وقف إطلاق النار

קרדיט:עמרם אל מקבוצת נציב

כתיבת תגובה