מי היא "עצבת אלת'אאירין" – המיליציה התוקפת את האמריקאים בעיראק?

"עצבת אלת'אאירין" –  عصبة الثائرين – "עוצבת המורדים", שקמה בעקבות חיסולו של הגנרל סולימאני נשבעה להוציא את האמריקאים מעיראק .
מי היא המליציה הזאת ? שמה מסגיר אותה, עוצבת המורדים –  מיליציה שהוקמה על ידי משמרות המהפכה האירנים.

"עוצבת המורדים" : מיליציה עירקית חדשה מודה שהיא בצעה את ההתקפה על מחנה אלטאג'י ב -11 במרץ.

תוצאת תמונה עבור عصبة الثائرين

המיליציה העירקית החדשה, נשבעה לתקוף את צבא ארה"ב בעיראק, ימים לאחר התקיפה על מחנה אלטאג'י, והתקפות אחרות שהיו באמצעות משגרי הטילים שהיו ברשותם.

גבר רעול פנים הופיע בסרטון עם אקדח, וביקש מנשיא ארה"ב דונלד טראמפ, וגורמים צבאיים זרים אחרים לעזוב את עיראק.

תוצאת תמונה עבור عصبة الثائرين

"עוצבת המורדים" פרסמה את הצהרתה הראשונה, ביום ראשון, בה קיבלה אחריות על ההתקפה על מחנה אלטאג'י ב -11 במרץ, במהלכה נהרגו שני חיילים אמריקאים וחייל בריטי, ופצעה אחרים מכוחות הקואליציה הבינלאומית.

מההצהרה עולה, כי המבצע הגיע בתגובה להתנקשות בחיי מפקד מליצית חיזבאלה – עיראק, אבו מהדי אל-מוהנדיס, שנהרג בתקיפה אמריקאית, יחד עם מפקד כוח קודס האיראני , קאסם סולימאני.
עד כה, אין מידע ברור על המיליציה החדשה, אך סיסמתה דומה לסיסמת המיליציות המגובות ע"י איראן, כמו חיזבאללה הלבנוני, "אלפטימיון" האפגני, "אלזאינביון" הפקיסטני, ומיליציות אחרות באלחשד אלשעבי העיראקי.

העיתונאי המתמחה בקבוצות שיעיות, מוחמד אל-גאזי, אמר לאתר "אל-חורה", כי פלג זה "לא היה ידוע בזירה העיראקית לפני כן, הן בימי נוכחותם של הכוחות האמריקניים, והן לאחר נסיגתם, וגם לא במהלך המלחמה בסוריה, ואפילו לא כאשר הופיע דאעש".

העיתונאי העיראקי מאמין, כי "אפשר לנחש מצורת הלוגו שהועתק מסמלי משמרות המהפכה האיראנים, כי מדובר בעוד מיליציה של טהרן", והוסיף כי המיליציה החדשה  מזויפת, ולמעשה היא מסתתרת מאחורי  אחת המיליציות הגדולות הפועלות בזירה העיראקית."

אל-גאזי ציין כי "צורת הפלטפורמות המשמשת לשיגור הטילים, דומה מאוד לזו המשמשת את הפלגים המופעלים ע"י אירן."

מומחה ביטחוני עיראקי ,אחמד אל-אביאד, אמר ל-"אל-חורה", "עוצבת המורדים" אינה אלא מיליציית "עצאיב אהל אל-חאק" –  عصائب أهل الحق. היא הוקמה על ידי עלי שמח'אני (מזכ"ל המועצה לביטחון לאומי העליון האיראני) וקשורה אליו באופן אישי. התנועה ממומנת גם על ידי איראן במטרה לתקוף את הכוחות האמריקאים. בעיראק. "

אל-אביאד מאמין שמיליצית "עצאיב אהל אל-חאק" היא ששינתה את שמה, ועברה לעבוד תחת שם וכיסוי חדש, "עוצבת המורדים", לאחר שקאיס חזאלי, שהנהיג אותה נהרג, במהלך פעולת החיסול של אבו אל-מהדי אל-מוהנדיס, וקאסם סולימאני.

תוצאת תמונה עבור عصائب أهل الحق

אל-אביאד הסביר כי "עצאיב אהל אל-חאק" איבד את השליטה במיליציית אלחשד אלשעבי. והמחלוקת ביניהם ניכרה באירועים של שריפת מטה המיליציה, שטענה כי המפגינים היו אלה ששרפו אותם, וזה לא נכון".

אל-אביאד סבור גם כי אחת הסיבות להקמת מיליציה זאת היא שאיראן רוצה כוח צבאי מובחר בעירק הכפוף ישירות להנהגה האיראנית.

תוצאת תמונה עבור عصائب أهل الحق

קרדיט:עמרם אל מקבוצת נציב

כתיבת תגובה