מבזקי חדשות בנושאי וירוס הקורונה בישראל ובעולם. מתעדכן

*- מצרים סוגרת את כל בתי הספר ואוניברסיטאות למשך שבועיים. ביטול התכנסויות ציבוריות ,הגבלות על הציבור לתפילות המוניות והפסקת משחקי ליגת הכדורגל המקומית למשך שבועיים.

*- בבית הלבן חוששים כי הנשיא טראמפ נשא נגיף קורונה. ממשרדו של טראמפ מסרבים לחשוף ממצאי הבדיקה שערכו לנשיא לפניי כ יומיים.

*- רגע של חדשות טובות – אפשר להשתלט על הווירוס, אם מגיבים מהר מספיק. דרום קוריאה הפעילה מערך של בדיקות ובידוד מהיר והצליחה להשתלט על ההתפרצות. טאיוואן פעלה באופן דומה. מדינת ישראל צריכה להגביר את קצב הבדיקות ולבודד את הנדבקים.

*- נשיא איראן מתבכיין – הסנקציות האמריקאיות מפריעות למדינה להילחם נגד הקורונה.

*- קבוצת רופאים סינים מומחים למחלות זיהומיות הגיעו לאיטליה לסייע במלחמה נגד וירוס הקורונה והביאו איתם גם 31 טון ציוד עזרה ראשונה.

תמונה

*- אפליקציה הישראלית Track Virus תעדכן אתכם אם הייתם בסביבתו של חולה קורונה

אפליקציה ישראלית חדשה בשם Track Virus אשר פועלת בשיתוף עם איחוד הצלה תעדכן את משתמשיה במקרה ששהו בסביבתו של חולה קורונה שזוהה על ידי משרד הבריאות. האפליקציה, שזמינה להורדה באנדרואיד ובקרוב תהיה זמינה גם לאייפון, שומרת את מיקומי המשתמשים מרגע ההורדה, שנשארים אנונימיים, על גבי הסמארטפון ולא בענן. התקנתה אינה דורשת הזדהות. היא מצליבה את המיקומים עם המסלולים של חולי הקורונה אשר מפרסם משרד הבריאות. במידה והמשתמש היה במקום בעת ששהה שם חולה קורונה מאומת, הוא יקבל התראה על כך מהאפליקציה.

*- ראש ממשלת צרפת מודיע על סגירת כל המקומות הציבוריים בצרפת, מלבד חנויות מזון, בתי מרקחת, תחנות דלק ודוכני עיתונים.

*- שר הבריאות של צרפת אוליבייה ורן מזהיר היום (שבת) כי מתן תרופות נוגדי דלקת, דוגמת איבופרופן וקורטיזון, אינו יעיל ואף עשוי להחמיר את התסמינים בקרב החולים בנגיף.

*- ממשלת הודו החליטה לעצור את השיווק של תרופות ומסכות מגן לכל העולם.
ראש הממשלה נתניהו הרים טלפון ופנה לראש ממשלת הודו על בסיס ידידותם האישית וביקש להחריג את ישראל מן ההחלטה.
על פי המסתמן, נעתר ראש ממשלת הודו לבקשתו של נתניהו ואישר את שיווק המסיכות והתרופות לישראל באופן בלעדי.

*- דובר OIR, אל"מ מיילס – מאשר כי לפחות (25) רקטות 107 מ"מ שוגרו על בסיס מחנה הטאג'י בעירק המארח את כוחות הקואליציה, 14 במרץ בשעה 10:51 (שעון עירק). שלושה חיילים אמריקאים נפצעו, בנוסף לשניי חיילים עיראקים. הערכות וחקירות נמשכות.

*- נורבגיה סוגרת גבולותיה ביום שני. גם ספרד נועלת גבולותיה. גם קולומביה אבל הפעם מפחד שמאות אלפי תושבים יברחו אליהם מוונצואלה הסמוכה שאין לה כל אמצעים להילחם בווירוס.

*-  מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרס – "אני יכול להבטיח לעולם כולו כי נגיף ה- COVID-19 יגיע לשיא, והכלכלה העולמית תתאושש.אין מקום לפאניקה .יש לנהוג במשנה זהירות המגפה תחלוף.

ראו מה קרה סין, דרום קוריאה וסינגפור,הם דוגמאות למדינות שמנעו בהצלחה התפשטות והצילו חיים,כיום נראה שהמחלה נעצרה שם,בזכות נקיטת אמצעים כמו בדיקות מרובות ומעקב קשרים של הנדבקים, בידוד חברתי והתגייסות קהילתית.עדיין ניתן לשלוט במגיפה אין מקום לבהלה. "

*- גורמים ביטחוניים כולל המוסד שותפים למאמצים של ממשלת ישראל להשגת ערכות לבדיקת נגיף הקורנה.

*- סגן שר הבריאות של איראן אירג' חארירג'י : 70 אחוז מאזרחי איראן עלולים לחלות בקורונה בשל הקושי להיאבק בה. או במספרים מוחלטים כ-60 מיליון איש.

*- מאמר חדש של חוקרים סינים שבדק את ההדבקות ב-100 ערים סיניות מראה מובהקות סטטיסטית שלפיה טמפרטורות גבוהות ולחות גבוהה משפיעות על שיעור ההדבקה. באופן כללי – כל עליה בטמפרטורה ובאחוזי הלחות מורידה את שיעורי ההדבקה.

*- שר הבריאות הצרפתי- אל תקחו תרופות מבוססות איבופרופן (נורופן ואחרים) כי יש אינדיקציות שהן לא טובות בשילוב עם מצב קורונה.

*- ראש ממשלת הרשות הפלסטינית, מחמד אשתיה, דורש מישראל לשחרר את כל האסירים הפלסטיניים בבתי הכלא במדינה "לאור התפשטות הנגיף בה." אשתיה אמר כי הרשות תעביר הודעה לצלב האדום בה יפורטו דרישותיהם.

*- דיווח: נשיא ברזיל בולסונארו אובחן כחולה בקורונה .

*- צפון עיראק מטילה הסגר בתוך ארביל וסולימאניה.

*- בית חולים בטהרן ערוך לקבלת נפגעי הקורונה :

תמונה

תמונה

תמונה

*-

 

כתיבת תגובה