מבזקי חדשות ליום 14-3-2020. מתעדכן

*- הקרמלין: לא מאשר או מכחיש את הדיווחים על בדיקת נגיף הקורונה אצל נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין.

*- פוליטיקאי אוסטרלי בכיר נבדק ונמצא נשא לנגיף הקורונה. כרגע נמצא בבידוד בבית החולים. ימים לאחר שחזר מוושינגטון ושם פגש את איוונקה טראמפ(ביתו של הנשיא ) ואת התובע הכללי של ארה"ב וויליאם באר.

שר לענייני פנים, פיטר דטון, היה בשבוע שעבר בארצות הברית לפגישה עם חברי ברית המודיעין FiveEyes – אוסטרליה, ארצות הברית, בריטניה, קנדה וניו זילנד –

הוא גם נפגש עם בתו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ איוונקה ב- 6 במרץ, על פי תמונה שפרסמה שגרירות אוסטרליה בוושינגטון, ניתן לראות את השניים שעמדו קרוב זה לזה.

*- אחיות ורופאים מסין חוגגים את סגירת בית החולים הזמני האחרון שהוקם בסין עם פרוץ המגפה, בהחלט בשורות טובות.

*- פומפאו מגיב לח'אמנאי, והאמירה כי התפרצות קורונה, נגרמה כתוצאה מהתקפה ביולוגית אמריקאית:

שר החוץ האמריקני, מייק פומפאו, פרסם ציוץ ב"טוויטר "בתגובה לדבריו של המנהיג האיראני, עלי חמינאי, בו ציין את האפשרות שהתפרצות נגיף קורונה נגרמה כתוצאה מהתקפה ביולוגית.
"כידוע לך מר חמינאי, ההגנה הביולוגית הטובה ביותר היא, לומר לעם האיראני את מציאותו של נגיף ווהאן, כשהוא מתפרץ באיראן מסין. עם זאת, (חמינאי) איפשר לטיסות של מהאן אייר להמשיך הלוך ושוב מסין לאיראן, וכל מי שאמר אמת על זה נכנס לכלא "

*- מחקר שנערך לאחרונה על "קורונה" גילה כי הנגיף, יכול להישאר באוויר עד 3 שעות, ולחיות על גגות במשך כשלושה ימים, על פי פוקס ניוז.
במחקר נאמר כי "קוביד -19 עשוי להישאר באוויר למשך 3 שעות וחי על משטחים כמו פלסטיק ופלדת אל חלד במשך תקופה של יומיים עד שלושה." הוא הוסיף: "זה יכול להישאר גם על משטחי נחושת במשך ארבע שעות, ועל קרטון עד 24 שעות."

*- דעה : דווקא המצב בסין צריך לעודד בהנחה שהנתונים אכן נכונים והשיפור אכן קורה (ואני בתפיסה שאין להם סיבה להסתיר).
הוביי מקבילה בערך לישראל, 11 מליון תושבים. סה״כ פחות מ-3,000 מתים וזה כשהמחלה תפסה אותם בהפתעה, לא מאורגנים ולא מבינים מה ואיך מתמודדים ולכן הזמן היקר שניתן לנו בהנחה שנוצל נכון לבניית מערך בידוד ותמיכה רפואית של מכונות הנשמה ותרופות, והסגר המוקדם והמהיר תוך מיפוי חולים ובידוד קרובים צפוי להוריד משמעותית את מספר המתים.

*- על פי נתונים עדכניים של ארגון הבריאות העולמי : בסך הכל 128,000 אנשים נדבקים ב -116 מדינות, 4,720 מתו, מעל כ 70,000 חולים נרפאו מהנגיף.

*- כ -60% מהחברות הקטנות והבינוניות בסין, ו -95% מהחברות הגדולות חזרו לפעילות ולתפקד באופן מלא, כך אמר סגן שר התעשייה הסיני, שין גובין היום( שישי).

*- בייג'ינג, 13 במרץ: כל ה- 42 החנויות של אפל בסין נפתחו מחדש .

*- מנכל משרד הבריאות לשעבר בישראל: אנחנו בדרך לסגר כללי על האוכלוסייה. עניין של זמן.

*- רמטכ"ל הכוחות המזוינים של איראן מוחמד בגרי מכריז על סגר למשך 10 ימים לדבריו כוחות הצבא יתחילו לרוקן רחובות, כבישים וחנויות תוך 24 שעות מעכשיו ויהיה ניתן להתעדכן על ההוראות דרך האינטרנט.

*- איראן: הגנרל נאסר שעבאני, מפקד בכיר במשמרות המהפכה האיראני מת מוירוס הקורונה.

*- עיראק:תצ"אות לאחר התקיפות האמריקאיות על מפקדות ןאתרים של חיזבאללה עיראק בתגובה לירי הקטיושות.

*- אינדונזיה מבטלת את העסקה לרכישת 11 מטוסי קרב מדגם סוחוי 35 רוסיים בשווי 1.1 מיליארד דולר, כמו גם בוטלה העסקה לרכישת מספר סירות סיור ימיות מסין בשווי 200 מיליון דולר. בכמה מקורות בעיתונות עולה כי הסיבה לנסיגה היא הלחץ האמריקני על ממשלת אינדונזיה.

*- שר הפנים האוסטרלי נדבק בווירוס הקורונה.

*- איראן מזהירה את טראמפ ואומרת כי התקיפות האמריקאיות בעיראק הוא מצב מסוכן .

*- הקורונה עשויה לעכב את איומיה של איראן, אך היא לא תשנה את מדיניותה או תגרום לה לעזוב את סוריה, מכיוון שהיא עקשנית מאוד, לדברי ראש המודיעין הישראלי לשעבר  עמוס ידלין".

*- מוקתדה אל-סאדר קורא לשלום עם הכובש האמריקני על מנת  לחסוך מתחים וסכסוכים בעירק.

*- שרי ההגנה הטורקים והבריטים מבקרים בגבול בין טורקיה לסוריה – כך מוסרת סוכנות הידיעות אלאנאדול .

כתיבת תגובה