איראן מבריחה לתוך עיראק נשק וסמים דרך מעברי הגבול בין 2 המדינות

לא חלפו שעות אחדות, מביקורו של מפקד המבצעים של מחוז דיאלה, האלוף ע'סאן חאלד קזים, במעבר גבול מונטרייה במחוז חנקין ונמל מנדלי, פעילי אתרי רשתות חברתיות בעירק, הפיצו הצהרות של סגן יו"ר בפרלמנט העירקי, שאישר כי למעבר הגבול מאיראן לעיראק במחוז דיאלה, יש שער להעברת סמים וכלי נשק מאירן, שער המתואר כ- VIP.

פעילים ציטטו חבר פרלמנט עיראקי, שלא מפרסמים את שמו, שאומר, כי "מעבר חמנדלי בדיאלה, מכיל שער VIP (לאישים חשובים), דרכו נכנסים מאיראן אמצעי לחימה, סמים ופריטים אחרים. אחד הפקידים המקומיים בדיאלה מפקח על השער."

פעילים גם הפיצו סרטון שצולם בשעות הלילה, כשהוא עוקב אחר מעבר של אחת המשאיות מהמעבר, מה שהעלה את חוסר שביעות הרצון של הפעילים, שהביעו את זעמם על הפרות אלה, המשפיעות על ריבונותה וביטחונה של עירק, וחלקם אישרו שהכל הפך מותר בעירק.
אחד מהם הוסיף כי זה לא חל רק על דיאלה, אלא שיש יותר מנמעבר גבול אחד , דרכם מוברחים נפט.אחרים אישרו את אמיתותם של הצהרות אלה, והצביעו כי המיליציה של באדר, בראשות הדדי אל-אמירי, הייתה אחראית לפעילות זו.

ראוי לציין שמפקד המבצעים של דיאלה בדק את המעבר, כדי לראות את הצעדים שננקטו ליישום הוראות, הקשורות לסגירת הגבולות, לסחורות ולמטיילים מאירן, כדי להימנע מהתפשטות נגיף קורונה.

עיראק הודיעה על סגירת מעברי הגבול עם איראן, מחשש להתפרצות הנגיף בשטחה, במיוחד לאחר שהנגיף פגע בכל ערי איראן, וגרם למאות הרוגים.

 

Image may contain: 7 people

קרדיט:עמרם אל מקבוצת נציב

כתיבת תגובה