מבזקי חדשות ליום 10-3-2020. מתעדכן

*- אל"מ עבדאללה ג'פרזאדה, מפקד הגיס של פריידונקר באיראן, מת מנגיף הקורונה.

*- שני חוקרים מאוניברסיטת טנסי בקנוקסוויל גילו תרכובת כימית שצריכה לעבור בדיקות נוספות, ויכול להיות שזאת תיהיה פריצת דרך לחיסון והפסקת נגיף הקורונה ומניעת התפשטותו.

*- מערכת הבריאות באיטליה לא מצליחה להתמודד עם משבר הקורונה …9000 נדבקים מעל 4000 חולים ו- 430 מתים …כאשר התושבים מלינים שלוקחים את מכונות ההנשמה מהמבוגרים לטובת הצעירים .

*- משלוח המטוס האיראני שנחת לפני יומיים – לפי מקורות ערביים ישראל הייתה בדרך לתקיפה אך בגלל נוכחות מטוסי קרב רוסיים לא בוצעה תקיפה.

*- פרנק ריסטר, שר התרבות של צרפת, אובחן חיובי ל- COVID-2019.

*- רופא עיראקי טוען שמשלוח של כובעים מארה"ב שהגיעו לעיראק זוהמו בנגיף הקורנה.

*- בעיתון אל-ווטן, המזוהה עם משטרו של אסד, נמסר כי ראש המודיעין המצרי, עבאס כאמל, ביקר בדמשק ופגש את "עלי ממלאוק", לפני מספר ימים.

*- שיירה של הצבא הסורי נעלמה לפני שעה בקרבת פלמירה – תדמור, מזרחית לחומס.

*- הממשלה שוקלת להתיר לעשרות אלפי פועלים פלסטינים ללון בישראל, כדי שאפשר יהיה להטיל סגר מלא על הרשות ולעצור את התפשטות הנגיף בלי לספוג את הפגיעה הכלכלית שכרוכה בסגר כזה לפי המתווה שנבחן על ידי משרדי הכלכלה, החקלאות ומערכת הביטחון, הפועלים הפלסטינים יוכנסו לישראל, ישהו בבידוד וייבדקו, ומי מהם שיימצא בריא יוכל לישון אצל או במתחמים שיוקמו לצורך העניין. כבר אמרנו שכל יום נכנסים לישראל 65 אלף פועלים לעבודה בענף הבנייה והחשש הוא מפגיעה של מיליארדים באוצר אמנם מתחו ביקורת על משרד הבריאות שלא שוקל שיקולים כלכליים – במקרה הזה ההסבר היחיד לזה שהרשות עוד לא סגורה לגמרי כשכל יתר העולם נסגר הערב הוא כלכלי. שר הביטחון קיים היום דיון על הטלת סגר מלא על הרשות אבל החליט לא להחליט דיון המשך צפוי ברביעי.

*- מקורות טורקיים מפרסמים סרטון המציג באור שלילי את הנ"מ הסורי תוצרת רוסיה. מל"טים מצלמים באין מפריע את הכלים ללא חשש מפגיעה.

*- נגיף הקורונה: מערכת הביטחון תחל לסייע ברכש ציוד רפואי מחו״ל.

*- שר הביטחון נפתלי בנט אישר – בשלב זה, כי לא יוטל סגר גורף על שטחי הרשות הפלסטינית.

*- ב‏איטליה כל האירועים מבוטלים, מגבלות התנועה חלות מעתה בכל המדינה. ראש הממשלה האיטלקי קורא לאיטלקים להישאר בבתים.

תמונה

*-

כתיבת תגובה