מבזקי חדשות ליום 9-3-2020. מתעדכן

*- האיום הגדול מאיראן הוא הגרעין, לא נגיף הקורונה.

ככל הנראה לאיראן יש יכולת להרכיב לפחות פצצה גרעינית אחת. זה אולי לא יפתיע את ממשל ארה'ב. בלומברג

*- נציג שר הבריאות של איראן במחוז גילן טוען כי למעלה מ -200 בני אדם מתו מווירוס הקורונה רק בגילן בלבד. הנתונים שמפרסמת ממשלת איראן אינם נכונים.

*- סיני בן 100 השתחרר מבית החולים בווהאן, והפך לאדם המבוגר ביותר שהחלים מנגיף הקורונה, כך פורסם בכלי התקשורת היום (ראשון) בסין.

האיש אושפז באחד מבתי החולים היעודיים לקליטת נדבקי הנגיף בוו-האן COVID-19 ב- 24 בפברואר, כך דיווחה סוכנות הידיעות הממלכתית שינהואה.

בנוסף להידבקותו בנגיף הקורונה החולה הקשיש סבל גם ממחלות נוספות של אלצהיימר, לחץ דם ובעיות לב.

הוא עבר 13 ימי טיפול שכללו טיפול בתרופות אנטי-ויראליות בעירויים וטופל גם ברפואה אלטרנטיבית סינית עתיקה.

*- היום בסין לראשונה לא היו זיהומים חדשים בנגיף קורנה מחוץ למחוז חוביי.

*- רופאים בבית חולים מערבית לטוקיו טוענים כי הנגיף החדש גרם כנראה לדלקת קרום המוח אצל חולה גברי בשנות ה -20 לחייו.

כעת הוא נמצא בטיפול נמרץ עם חום, דלקת ריאות ודלקת קרום המוח.

*- ‏רמטכ"ל איטליה הגנרל אנזו וצ׳יראלי היה צפוי לבקר לפני כשבועיים כאורחו של הרמטכ"ל כוכבי, אך הוחלט כי הביקור ידחה עקב אזהרות המסע לאיטליה.
היום, מתברר כי הגנרל החל כנראה כבר אז לפתח את תסמיני המחלה ואילולא הביטול, יתכן והיינו היום עם שר ביטחון ומטכ"ל שכל אלופיו נגועים בנגיף הקורונה.

*- הצניחה המהירה כלפי מטה עקב חששות משפעת נגיף הקורונה והשפעתו על הכלכלה העולמית,ברחבי העולם גרמה למחיקת 7 טריליון דולר מעל המסכים תוך שבוע אחד בלבד. יותר מ -200 מיליארד דולר נמחקו היום בשוקי המפרץ .

*- חברי קונגרס מארה'ב שאלו את ד"ר אנתוני פאוצ'י- מנהל המכון הלאומי לאלרגיה ומחלות זיהומיות, מה דעתו אודות הנתונים שמפרסמים על המחלה. הוא ענה להם כך ; "מומלץ לא להיות מקובעים כל כך בשיעור המספרים שמופצים הם משתנים כל הזמן והדגיש שלמדענים יש עדיין עוד הרבה מה ללמוד על הנגיף והשלכותיו בהמשך, אי הוודאות כל כך גדולה שאין כרגע מה לדבר."

*- היום התפרסם כי רק בהודו מתים מידי שנה מזיהום אוויר כ- 1.2 מיליון איש.

*- שר החוץ המצרי סאמח שוקרי- "בעקבות משבר הנילוס המתמשך,אתיופיה מאיימת על הביטחון האזורי
הרטוריקה של אדיס אבבה מסוכנת בגישתה החתרנית נגד האינטרסים הלאומים של מצרים בוטה ומסוכנת ,דבר העלול להפר את יציבות האזור כולו."

*-  בשורה טובה מסין : שינג'ואה דיווח כי בית החולים הזמני בוווהאן, מוקד ההתפרצות של נגיף הקורונה, סיים את עבודתו ביום ראשון בבוקר.
הסוכנות ציינה כי כל החולים שוחררו, מבית החולים הזמני בווהאן שבמחוז חוביי, סין, לאחר שהחלימו, או הועברו לבית חולים אחר, אתמול אחר הצהריים (שבת), וציין כי העבודות בבית החולים הזמני הסתיימו רשמית, ביום ראשון בבוקר, לאחר השלמת כל הליכי החיטוי.

הסוכנות פרסמה תמונות, בהן נראתה סצנה לא מוכרת, של בית החולים המאולתר, שנבנה על ידי הרשויות הסיניות בפחות מעשרה ימים, שם נצפתה במהלך החודשיים האחרונים, צפיפות באנשים הנגועים בנגיף , וצוות רפואי שבילה שעות רבות, בטיפול בנגועים במרכז המוקדם של הנגיף.

Medial workers wearing protective gear move a patient infected with the coronavirus disease from an ambulance to a hospital in Seoul, South Korea on Sunday.

*- הסיבה האמתית של משרד ההגנה האמריקאי לוותר על תכנית לרכישת מערכות הגנה מפני טילים מתוצרת ישראל "כיפת ברזל " .

הבעיה המרכזית הייתה הסירוב של ישראל לספק לצבא ארה"ב את קוד המקור של כיפת ברזל, היות וזה פוגע ביכולתם של האמריקנים לשלב את המערכת בהגנות האוויריות שלהם,החליטו לבטל את הרכישה.

*- הקולונל חסן עלי פירוז, מי שהיה אמון על דיכוי המפגינים במחאות האחרונות בעיר קראג' שבאיראן, נאבק כעת במצב קשה מאוד בוירוס הקורונה. פירוז היה המפקד העליון של העיר שהורה לקציני כח קודס להרוג עשרות מפגינים ולדכא ביד רמה כל הפגנה ומרי אזרחי. כנראה שגם בקראג' לא ממש מצטערים על הידבקותו במחלה. (קרדיט:יוסי א. )

*- השופט האיראני ששלח עשרות לגרדום – הוכרע היום ע"י הווירוס . נקמה.

*- מנכ"ל הסוכנות הבין לאומית לאנרגיה אטומית (IAEA), רפאל גרוסי דוחק באיראן לקיים את התחייבויותיה לסוכנות מיד-

" נושא הגרעין האיראני הוא רציני ביותר,אני תקווה שאיראן תחזור בה במהירות מצעדיה האחרונים ותשוב לציות מלא .
אני מקווה שאיראן תקשיב לנו ותקשיב לקולה של הקהילה הבינלאומית לרבות דירקטוריון הנגידים ותעריך נכון שזה לא משחק פוליטי כאן, האינטרס שלהם לשתף פעולה איתנו הוא הכרחי,אין לנו שום אג'נדה פוליטית. אנו פשוט מבקשים מהם לעמוד בהתחייבויותיהם,אחרת
ניכנס כולנו לקראת משבר אם לא ימולאו הוראותינו,,אני מזהיר כאן שוב ,הנושא הזה דחוף ומאוד רציני."

כתיבת תגובה