נגיף הקורונה בארה"ב: התחזית הקשה של האפידמיולוגים

מסמך של חוות דעת אפידמיולוגית מטריד, הודלף לרשת בארה'ב בו עולים נתונים לא פחות מדרמטיים להתכנות נזקי התפרצות נגיף הקורונה בקרב תושבי ארה'ב. להלן הממצאים:

96 מיליון אנשים עלולים להידבק בנגיף הקורונה ,(כשליש מאוכלוסיית ארה'ב ) בנוסף ל- 4.8 מיליון מאושפזים ועוד 480,000 מתים. נתונים אלו מצוטטים מתוך שקופית שהודלפה על ידי רופאים מומחים באיגוד בתי החולים (AHA).

איגוד בתי החולים האמריקניים (AHA), (ארגון הבריאות ממלכתי המייצג כמעט את כל סוגי בתי החולים ורשתות הבריאות בארה'ב ), קיים סמינר מכוון עוד בחודש בפברואר, ובמהלכו העריכו המומחים בתחום עד כמה הנגיף עשוי להתפשט בארה"ב ומהם השלכותיו ולקראת מה כדאי להיערך מבעוד מועד כנדרש.

על פי הדיווחים, ג'יימס לולר, פרופסור במרכז הרפואי של אוניברסיטת נברסקה, העביר את חוות הדעת האפידמיולוגית הקרובה ביותר למציאות כאשר הוא מתבסס על מספר רב של חוות דעת מומחים מרחבי העולם בניהם ארגון הבריאות העולמי, והצביע על כך שבתי החולים בארה"ב יתבקשו להתמודד עם הנגיף כאשר יש לקחת בחשבון על פי הממצאים שהוצגו אודות השלכותיו והתנהגותו של הנגיף כפי שנראה הוא פי 10 קשה יותר מעונת שפעת רגילה.

נתונים נוספים שהוצגו בשקופית כללו בין השאר את שיעור ההתפרצות בקרב התושבים, לרבות תפקודן של מחלקות טיפול נמרץ שיקרסו בהמשך.

התחזיות המטרידות מייצגות את השקפותיהם של המשתתפים בכנס ולא את עמדות האגודה כך נמסר בתגובת מדוברת ה- AHA.

בארה"ב מתו בשנת 2019 כבר יותר מ-10,000 אנשים במגפת שפעת מצויה והרופאים שם מודאגים ממנה יותר מהקורונה.

קצב ההדבקות מקורונה בעולם כ 400 ליום . קצב הדבקות שפעת רגילה כ 130,000 ליום.

רוב המומחים האפידמיולוגים אומרים שבמקרה האופטימי, זו פשוט עונת שפעת קשה.

הערכת האפידמיולגים בארה"ב לגבי התפשטות ווירוס הקורונה:

קרדיט:מאיר בר מקבוצת נציב

כתיבת תגובה