פרטים אודות הכטב"מים הטורקים הפועלים בסוריה

סקירה על מל"טים הטורקים שתוקפים בסוריה.

אל מול הצבא הסורי באזורים הכפריים באידליב, טורקיה עוקבת בימים אלה, אחר הטקטיקה, של שימוש במל"טים, בניסיון להתגבר על מכשול, אי יכולתה, להשתמש במטוסי הקרב שלה, במרחב האווירי של סוריה.

נראה כי טורקיה הצליחה להשיג שליטה אווירית משמעותית בתמיכה במיליציות שלה בקרבות האחרונים באמצעות מל"טים אלה.

מהם היתרונות של כלי טיס אלה?

טורקיה היא המדינה השישית בעולם, שמפתחת ומייצאת מל"טים (בלתי מאוישים) צבאיים, אחרי ארה"ב, ישראל, סין, פקיסטן ואירן.

השלב הראשון החל בפיתוח המודל של המזל"ט "TB2" בשנת 2007, כאשר ביצע את טיסותיו הראשונות ביוני 2009, לאחר מכן סיכמה חברת תעשיות ההגנה הטורקיות (ביקאר),ב הסכם לפיתוח השלב השני והייצור בדצמבר 2011.

השלב השני החל כבר בינואר 2012, עת נערכו הניסויים הראשונים באפריל 2014, והעבירו את ששת המטוסים הראשונים לכוחות היבשה הטורקיים בנובמבר 2014, ואחריהם מסרו שישה מטוסים נוספים לכוחות היבשה ביוני 2015, וכאלה מטוסים נכנסו רשמית לשירות בכוחות הטורקיים מאז.
מערכת TB2 מורכבת משישה מל"טים, שתי תחנות בקרה קרקעיים, שלוש תחנות נתונים קרקעיות, שתי תחנות וידאו, בנוסף לציוד תומך קרקעי.

המל"ט הטורקי מסווג, כמטוס טקטי התקפי מכיוון שהוא יכול לטוס בגובה (20 אלף עד 27 אלף רגל) כשמונה ק"מ, לשאת ציוד במשקל של 150 קילוגרם ולשהות באוויר עד 25 שעות רצופות.

יש לו גם את היכולת לבצע משימות של ניטור, חיפוש והשמדה מיידית, של יעדים ביום ובלילה. הוא פועל על מנת לספק למרכזים מבצעיים של כוחות הצבא הטורקי מידע בזמן אמת תוך שהוא עוקב במהלך משימתו, כמו גם היכולת לתקוף יעדים ספציפיים, באמצעות תחמושת וטילים הנשאים בכנפיו.

חברת "Roketsan" הטורקית המתמחה בייצור סוגים של טילים , כמו טילי "MAM-L ve MAM-C'yi" תוצרת בית המתאימים לסוג זה של מל"טים, וטילים אלה מאופיינים ביכולתם לפגוע בנקודת היעד ממרחק של שמונה קילומטרים.

Image result for “MAM-L ve MAM-C’yi”

טורקיה ממשיכה לפתח מטוסים מסוג זה על ידי שדרוג מערכות המצלמה המותקנות, ומתכננת להגדיל את מספר המל"טים שימסרו לכוחות הצבא והביטחון בשלב הבא ל -120.

הכטב"מים הטורקיים:

קרדיט:עמרם אל מקבוצת נציב

כתיבת תגובה