ארה"ב הגיעה להסכם עם הטליבאן לסיום המלחמה באפגניסטן

וושינגטון פלשה לאפגניסטן, בשנת 2001 בתואנה של סירוב הטאליבן, להסגיר לה את אוסאמה בן לאדן, בתגובה לפיגועי 11 בספטמבר שתכנן, כך שהנוכחות האמריקאית החלה מאז באפגניסטן, עד השנים האחרונות, ומנגד המשיך הטליבאן להתנגד לנוכחות הצבאית האמריקאית על אדמת אפגניסטן.

יותר מ 18 שנה לאחר הכיבוש האמריקני באפגניסטן,פורסמה ההצהרה בין וושינגטון ובין ממשלת אפגניסטן, כי כוחות אמריקה ונאט"ו, ישלימו את נסיגתם מאפגניסטן תוך 14 חודשים.

בשנת 2001 נשיא ארצות הברית ג'ורג בוש פתח במבצע הכיבוש המתמשך באפגניסטן. בשנת 2003 התארגנו "הטליבאן" וקבוצות אסלאמיסטיות נוספות, בדרום ובמזרח אפגניסטן ללחימה בקואליצית המערב. בשנת 2009 הודיע נשיא ארה"ב ברק אובמה, על משלוח כוחות נוספים לאפגניסטן. בשנת 2011 חוסל מנהיג הארגון, אוסאמה בן לאדן, באפגניסטן על ידי כוחות מיוחדים של ארה"ב. בשנת 2014 הכריזה נאט"ו על סיום פעולות האיבה מצידה,ובנתיים דאעש התחיל להתארגן במזרח המדינה בשנת 2015. שנה לאחר בחירתו בשנת 2017, אישר טראמפ כי כוחות ארה"ב ישארו באפגניסטן, ונשלחו אלפי חיילים נוספים. בשנת 2018 החלו שיחות בין וושינגטון לארגון הטאליבאן בדוחה. ב- 21 בפברואר השנה הסכימו כוחות הטאליבן, להפחית את האלימות למשך שבוע לקראת חתימת הסכם הנסיגה.
ממשל טראמפ מתכוון למשוך 4,000 מתוך 13,000 באפגניסטן

ערב חתימת ההסכם עם הטליבאן, האיץ טראמפ בעם האפגני, ביום שישי, לנצל את ההזדמנות לעתיד חדש.

בהודעתו אמר טראמפ , "בקרוב, בהנחייתי, שר החוץ מייק פומפאו ישתתף, בחתימת הסכם עם נציגי הטאליבן, ואילו שר ההגנה מארק אספר יפרסם הצהרה משותפת עם ממשלת אפגניסטן. לכן אנו קוראים לעם האפגני לנצל הזדמנות זו לשלום ולעתיד חדש וטוב למדינתם".

קרדיט:עמרם אל מקבוצת נציב

כתיבת תגובה