תקיפות סייבר טורקיות חובקות אזור בתגובה להרג חייליה בסוריה

מטוסי קרב של חיל האוויר הרוסי ,שהמריאו משדה התעופה חמימים שבצפון מערב סוריה, תקפו שיירה צבאית טורקית מה שגרם ל-34 הרוגים לפחות.

בתגובה העלתה טורקיה את הכוננות בשורות צבאה לעליונה. לכולם היה ברור כי הנשיא ארדואן , יוזם המעורבות הטורקית בסוריה , לא ישאיר את התקיפה הרוסית ללא תגובה. אומנם הוא לא היה מעז לתקוף ישירות את הכוחות הרוסים בסוריה, אך הוא בהחלט התכונן להגיב במכה צבאית נגד צבא סוריה והמיליציות האיראניות הלוחמות לצדה, לא לפני שנתן להם אולטימטום לעזוב את מחוז אידליב עד סוף חודש פברואר –  מצד אחד , ומצד שני פנה לארה"ב בבקשה שיציבו בדרום טורקיה מערכות הגנה אוויריות להגן על טורקיה מחיל האוויר הסורי וכן לעזור באכיפת אזור איסור טייס בשמי צפון סוריה.

בלילה שבין ה-27 ל-28 לפברואר כינס הנשיא ארדואן ישיבת חירום של כל הגורמים הביטחוניים של המדינה במטרה לתכנן תגובה על הרג של עשרות מחייליו על אדמת סוריה.

התגובה הצבאית הסורית לא אחרה לבוא . צבא טורקיה תקף מהאוויר ובעזרת הארטילריה שלו מאות מטרות בצפון סוריה.

אלא שארדואן לא הסתפק בתגובה צבאית קלאסית. הוא החליט לראשונה, להפעיל את זרוע הסייבר של הצבא הטורקי לתקוף מטרות מכל עבר.

הוא תקף אתרים ממשלתיים רוסים , ויוונים וקפריסאים וכמובן גם אתרי ממשל סורים. כמובן שזאת רשימה חלקית בלבד כי כרגע מתפרסמים רק אתרים שדיווחו על כך לאמצעי התקשורת. ככל הנראה יש אתרים רבים נוספים שהותקפו אך הם לא מודים בכל מהסיבות השמורות עם המותקפים.

מקור רוסי דיווח כדלקמן:  פעילותם של האקרים טורקים במהלך היום האחרון פשוט מדהימה נראה שבישיבת מועצת הביטחון בטורקיה בלילה 27-28 בפברואר נתן מר ארדואן את הפקודה לפעול .

ואלו המטרות שהותקפו : 

*- פריצה קצרה של תת-דומיין של משרד ההגנה הרוסי;

– פריצה המונית של אתרי פעילים אנטי טורקיים בטוויטר;

– פלישת בוטים וטרולים לצ'אטים בשפה הרוסית בערוצים בטלגרם, בפייסבוק ובטוויטר;

– התקפות של DDOS באתרי הפרלמנט היווני, משרד החוץ, משרד האוצר, ואתרי המרת מטבע באתונה;

– התקפות DDOS על שירותי דואר ביוון ובקפריסין.

*- השתלטות על אתר משרד התחבורה הסורי.

הדף הראשי בפורטל משרד התחבורה הסורי:

הערה: אם אכן זרוע הסייבר הטורקית תקפה אתרי ממשל רוסים תגיע תגובת נגד רוסית , באותו מטבע, אך ספק אם נדע על כך , אך אין ספק שפוטין ידאג שארדואן יידע גם יידע על כך.

 

 

כתיבת תגובה