מבזקי חדשות ליום 29-2-2020. מתעדכן

*- לאור המתח בין רוסיה וטורקיה יצאו אמש 2 ספינות מלחמה רוסיות המצויידות בטילי שיוט מנמל בים השחור בדרכם להתייצב מול חופי סוריה . טילי השיוט מכסים כמעט את כל שטח טורקיה למקרה וארדואן יחליט להתגרות בדב הרוסי.

*- יועצו של ארדואן (מסעוד קסין) בטלוויזיה הטורקית: נלחמנו נגד רוסיה 16 פעמים בעבר. נילחם שוב. 25 מיליון מוסלמים יקרעו את רוסיה מבפנים.

*- משרד הבריאות הפלסטיני: חמישה פלסטינים בהסגר במעבר רפיח מחשש לקורונה.

*- מכונית צבא סוריה עולה על מטען לא הרחק מגבול ישראל . עבודה של המורדים שפעלו גם אתמול ותקפו עמדות של צבא סוריה והחיזבאללה בגזרה. אין להם חיים קלים שם.

*- דיילת של קוריאן אייר שטסה במטוס עם הקוריאנים שחזרו מישראל היתה חולה בקורונה והיא שהדביקה אותם . אבל אף אחד לא מנע ממנה להמשיך לטוס ולשרת מאות נוסעים בקו סיאול – לוס אנג'לס – סיאול . וככה נכנס הקורונה בגאון ובאון למערב ארה"ב . עכשיו לך תעקור אותו ?

*-  הקרמלין – פוטין וארודאן שוחחו בטלפון והסכימו לערוך ועידת פיסגה בקרוב ולהגביר את שיחות הטלפון ביניהם בנושא סוריה.

*- 20 מקרים חדשים בצרפת . לא לנסוע לשם כרגע. המצב הרבה יותר קשה ממה שמדווח . ועוד לא דיברנו על מיליוני האפריקאים הפליטים שגרים שם . כשזה יגיע לשם – תראו את כל הצרפתים הופכים לצפרדעים ויתחילו לקפוץ לעבר כל העולם העיקר לא להישאר במדינה.

*- על האלוף האולימפי בקפיצה משולשת של סין, סון יאנג, נאסר להתמודד במשך שמונה שנים בגין פסילתו במבחן סמים בשנת 2018.

*- מחיר חבית נפט מתוק נפל מתחת ל-50 דולר .

*- קצין מודיעין מבחריין: נשיא איראן רוחאני ו-7 מצוות המשרד שלו נדבקו בנגיף קורונה!

*-  סוכנות "TASS" הרוסית, שציטטה גורמים במשרד הביטחון, אישרה את הצלחת המבחן הימי, של טיל הרוסי, שהיה היפראסוני ושוגר מספינת מלחמה.
על פי "TASS", הבדיקות נערכו בחודש ינואר האחרון בים בצפון רוסיה, שם נורה טיל היפרסוני מספינת חיל הים הרוסי "אלכסנדר גורשקוב" והטיל השמיד מטרה יבשתית שנמצאת במרחק 500 ק"מ מהפריגטה.

*- שר ההגנה הטורקי, הולוסי אקר, אמר כי מערכות ההגנה האווירית Buk-M1 ומערכות ההגנה האוויריות פאנצ'ר-C1 הושמדו במהלך תקיפות אוויר טורקיות על יעדים סוריים.

*- טורקיה אומרת כי המזל"טים, וכוחות הארטיליריה, תקפו יותר מ -200 מטרות סוריות. לאחר התקפה באידליב.

*- עיתונאי בעיתון הגרמני "בילד" ג'וליאן רופקה: האו"ם מספק לרוסיה את קואורדינטות בתי החולים שלה באידליב כך שרוסיה מפציצה אותם, וטורקיה מספקת לרוסיה את הקואורדינטות של כוחותיה באידליב כך שרוסיה מפציצה אותם. מדוע אנשים לא מבינים את האמת הפשוטה שלא ניתן לסמוך על רוסיה.

*- דיווח סורי: שלושה מטוסי קרב מיג-29 וסוחוי 24 הושמדו בשדה התעופה הצבאי הסורי נירב כתוצאה מתקיפה טורקית בשדה התעופה, באמצעות טילים בליסטיים ארוכי טווח.

*- ביום שישי דיווח המצפה הסורי לזכויות אדם, כי 16 מאנשי הצבא הסורי נהרגו בהפצצה שביצע הצבא הטורקי בנפת אידליב, בצפון מערב סוריה. זה בא לאחר מותם של לפחות 33 חיילים טורקים, בתקיפות אוויריות , שאנקרה ייחס לדמשק. מהמצפה נמסר כי  " 16 אנשי הכוחות הסוריים נהרגו בהפצצה טורקית", של תותחים ומל"טים, שכוונו למקומות באזור הכפר אידיליב , הדרומי, והדרומי-מזרחי.

*- טענות בסוריה כי הקורונה מתפשט שם כאש בשדה קוצים לאחר שהטיסות מאיראן נמשכות כסדרן. רק אתמול הגיעה קבוצת לוחמים שיעית נוספת מאיראן לעיר חמאת. בסוריה יש כבר מאות מקרים של חשש להידבקויות.

טיסות מאיראן נמשכות כרגיל גם ללבנון למרות שהממשלה רוצה לאסור אותן אך בלחץ חיזבאללה ששולט ברוב, ההחלטה נמנעת. בקרוב קורונה בהיקפים גדולים גם בלבנון.

*- נאט"ו עורכת ישיבת חירום ביום שישי לבקשת טורקיה, לאחר הריגתם של 33 מחייליה באידליב.

טורקיה הפעילה את סעיף 4 לברית נאט"ו. פירוש הדבר הוא כי נאט"ו וטורקיה ידונו אם הביטחון של טורקיה היה נתון לאיום על ידי רוסיה שהרגה חיילים טורקיים.

נאט"ו הודיעה כי תערוך היום ישיבת חירום, לבקשת טורקיה, כדי לדון במצב באידליב שבסוריה, לאחר הריגתם של מספר חיילים טורקים במקום.
מזכיר העיתונות של מפלגת הצדק והפיתוח השלטת בטורקיה, עומר שליק. אמר מוקדם יותר, כי ארצו תחל היום בהתייעצויות עם נאט"ו, ביחס למצב באידליב בסוריה, שם נהרגו אמש 33 חיילים טורקים.

שליק אמר ל- TRT: "ההתקפה על טורקיה, היא התקפה על נאט"ו. אנו מצפים כי יינקטו צעדים מסוימים, להקמת אזור ללא טיסה באידליב.

על פי הדיווחים, 33 חיילים טורקים באידליב שבסוריה נהרגו בהפצצה ביום חמישי בערב.

לאחר מכן הפציצו כוחות טורקיים את אתרי הצבא הסורי.

*- איראן מבטלת בפעם הראשונה מזה 40 שנה את תפילות יום שישי בעקבות הקורונה.

*- מצרים נמצאת בעיצומו של בניית ברית ערבית נגד טורקיה בניצוחו של ראש המודיעין האלוף כאמל. בברית מצרים,סעודיה,האמירויות,אלג'יריה,מרוקו והוא עובד על סוריה. לשם כך הגיע לפני שבוע ראש המודיעין הסורי-האלוף עלי ממלוכ לקהיר לתאומים. סעודיה מוכנה לצרף את סוריה בתנאי שתסלק את האיראנים משטחה.
הדרישה של ממלוכ להצטרפות שסעודיה תשפר יחסיה עם סוריה.
השנאה לטורקיה מאחדת את העולם הערבי.

*- מאפס למאה באפס זמן-  עוד 180 מקרים של חשד בהדבקות בקורונה בדמשק בלבד. המשותף לכולם- הקירבה להימצאות ריכוזי לוחמים שיעים שהגיעו מאיראן. וזאת מלבד עשרות מקרים באזורי החוף בצפון המדינה. מהרסיך ומחריבייך הגיעו מ…איראן.

*- ביום שישי אמר משרד ההגנה הרוסי, כי חיילים טורקים היו בין החמושים הסורים, ונהרגו בהפצצה באידליב ביום חמישי, על פי דיווחי סוכנויות הידיעות הרוסיות, ואילו סוכנות "אינטרפקס" מסרה כי הצי הרוסי בים השחור , שלח שתי פריגטות מצוידות בטילי שיוט לחופי סוריה. .

במשרד ההגנה הוסיפו, כי טורקיה לא הודיעה לצבא הרוסי, על נוכחותם של חיילים טורקים באזור אידליב בסוריה, והוסיפו כי החיילים הטורקים לא צריכים להיות באזור ששייך לסוריה

 

כתיבת תגובה