טורקיה מבקשת מנאט"ו לתמוך בהכרזת "אזור איסור טייס" בצפון סוריה

אתמול תקפו מטוסי קרב רוסיים, שהמריאו משדה התעופה חמימים שבצפון מערב סוריה, את כוחות צבא טורקיה הפועלים במחוז אידליב שבצפון סוריה.

התקיפה היתה כה קטלנית שהדבר הכניס את טורקיה בכלל, ואת נשיאה-ארדואן להלם כבד.

אמנם עד כה הודתה טורקיה רשמית כי לצבא סוריה נגרמו 22 הרוגים בתקיפה זאת אך עיתונאים טורקיים טוענים כי מספר הרוגי הצבא הטורקי עולה על 75 הרוגים.

טורקיה חסמה את האינטרנט בארצה לאחר שהחלו להתפשט תמונות קשות של גופות חיילים טורקים מרוטשות שהשרו כעס רב במדינה ,ואף היו הפגנות קטנות של אזרחים שקראו להכריז מלחמה על רוסיה.

ארדואן מבין לבד שהוא לא יכול להתמודד עם רוסיה לבדו אז הוא פנה לארגון נאט"ו ,שגם טורקיה חברה בו, וביקש כינוס דחוף לדון במצב בצפון סוריה.

ואכן יום לאחר הריגתם של 33 חיילים טורקים בסוריה … נאט"ו מתכנסת לבקשת אנקרה.

נאט"ו הודיעה, כי תערוך ישיבת חירום ברמה של נציגי כל המדינות . לדיון במשבר הסורי, לאחר הריגתם של לפחות 33 חיילים טורקיים, בתקיפה אווירית המיוחסת לכוחות המשטר הסורי.

"מועצת נאט"ו, הכוללת נציגים של כל 29 המדינות החברות, תתכנס ביום שישי, 28 בפברואר, לבקשת טורקיה להתייעצות במסגרת סעיף 4 להסכם שנחתם בוושינגטון, על המצב בסוריה,"כך נמסר בהודעה.

על פי סעיף 4, לכל חבר בברית, הזכות לבקש כינוס של הברית, כאשר הוא רואה איום על הטריטוריה שלו, או על סכנה ביטחונית שלו.

זה בא בעקבות מתקפה נגד שיירה צבאית טורקית במחוזות אידליב, שהביאה למותם של לפחות 33 חיילים טורקים, ולפציעתם של עשרות.

עבד אל רחמאן, מנהל המצפה הסורי לזכויות אדם, אמר בראיון לעיתון "אל-חוררה " – כי " כוחות המשטר הסורי תקפו שיירה צבאית טורקית, באמצעות מטוסי חיל האוויר שלה, ואחרי בריחתם של אנשי השיירה למבנים באזור אל-בארה הותקפו גם המבנים באידליב".

הבקשה הטורקית היא, להכריז על אזור ללא טיסה מעל אזור אידליב .

טורקיה לוחצת על הקהילה הבינלאומית, להקים אזור ללא טיסה, בצפון מערב סוריה, כדי למנוע את התקפות מטוסי המשטר הסורי, ובעלי בריתו רוסיה.

"הקהילה הבינלאומית צריכה לנקוט בצעדים, להגנה על אזרחים, ולהקים אזור ללא טיסה" באזור אידליב, אמר פח'רדין אלטון, מנהל התקשורת בלשכת נשיאות טורקיה.

الناتو يعقد اجتماعا بناء على طلب تركيا - الصورة للأمين عام الحلف خلال مؤتمر صحفي سابق

קרדיט:עמרם אל מקבוצת נציב

כתיבת תגובה