וירוס הקורונה מתפשט במהירות באיראן עקב מחסור עצום בערכות בדיקה

דיווחים רשמיים של המשטר האיראני מאשרים את התפשטות נגיף הקורונה הקטלני שגבה עד כה את חייהם של חמישה אנשים  והידבקותם של יותר מ -200 איש.

עם זאת, המשטר האיראני לא נקט באמצעי מניעה ופעולות הכרחיות. מדיווחים מקומיים עולה כי מספר מקרי המוות הוא גבוה יותר מאשר הנתון שהוכרז על ידי המשטר.

מוקדם יותר השבוע דיווחו כלי תקשורת המנוהלים על ידי המדינה כי שני איראנים מתו בעיר הקדושה – קום לאחר שנבדקו באופן חיובי לגבי נגיף הקורונה החדש כמו כן דווח על שלושה חולים נוספים החשודים בנגיף ב-"בבול" שבצפון איראן ובעראק שבמרכז איראן.

הרשויות מסרבות להודיע ​​על מספר הנדבקים בפועל של אלו שנפטרו. זאת, בעוד שתושבי קום מעדכנים את מספר מקרי המוות על 12 והנפגעים ביותר מ -200.

"אנשים מטופלים בנגיף בארבע ערים שונות לפחות, כולל הבירה טהראן, שם היו כבר כמה בתי מרקחת שאזלו אצלם מסכות וחומרים לחיטוי ידיים. ערים אחרות הן קום, אראק וראשט – " כך דיווחה סוכמות – AP ב- 22 בפברואר.

מומחים אומרים כי מההודעה הפתאומית  של המשטר האיראני עולה כי הנגיף התפשט בקרב האוכלוסייה. מספר מקרי המוות הוא באחוז קטן מהנדבקים.

עם זאת, בהצהרה חסרת בושה אמר קיאנוש ג'הנפור, ראש יחסי ציבור ומידע במשרד הבריאות של המשטר, כי שני הנגועים הלכו לעולמם בבית חולים בקום עקב מחלות נשימה.

היו דיווחים על נגיף קורונה באזורים שונים באיראן, אך הרשויות לא אישרו זאת. מספר לא מוגדר של מקרים החשודים נמצא כרגע בהסגר.

וירוס הנגיף החדש התגלה בשני עשרות מדינות לפחות. המגיפה גבתה את חייהם של יותר מ -2,400 אנשים עד כה והדביקה יותר מ- 74,000.

במקום לנקוט בצעדים הכרחיים, המשטר פתח במערכה ענקית של כיסוי. אנשים בקום אומרים כי נסיעות שגרתיות לסין, כולל נסיעות בלתי מוגבלות על ידי אנשי דת סיניים ותלמידי תיאולוגיה שנשכרו על ידי המשטר, הם הגורם העיקרי להתפשטות הנגיף.

הגב 'מרים רג'אווי, נשיאת  המועצה הלאומית להתנגדות איראן (NCRI), קראה לארגון הבריאות העולמי (WHO) לשלוח באופן מיידי את צוותי הפיקוח והרפואה שלו לאיראן כדי לא לאפשר עלייה במספר נפגעי וירוס הקורונה.
הגברת רג'אווי גם הדגישה כי על משטר המולות להעמיד לרשות הרופאים והאחיות בערים שונות את כל המשאבים הרפואיים כדי לאפשר להם לדאוג לסובלים מהנגיף ולהביא החלמתם.

תמונה

בינתיים הוחלט המשטר האיראני לסגור מספר רב של בתי ספר ואוניברסיטאות ברחבי איראן בניסיון לבלום את התפשטותו המהירה של ווירוס הקורונה ברחבי המדינה .

מדיווחים אחרים עולה כי ברוב בתי החולים שמחוץ לטהרן אין בכלל ערכות לזיהוי נגיף הקורונה ודוגמאות הדם שנלקחים מהחשודים בהידבקות נשלחים לבדיקה בטהרן מה שהופך את כל התהליך ללא יעיל ולעלייה גדולה במספר ההידבקויות .

ההערכה כי אם איראן לא תסכים לקבל סיוע מבחוץ בערכות בדיקה וזיהוי מהירים לנגיף המדינה תשותק בתוך מספר שבועות ומספר הנדבקים יגיע למיליונים .

Coronavirus Spreads Across Iran, Regime Takes No Action

 

כתיבת תגובה