סעודיה מיירטת ומשמידת טילים בליסטיים ששוגרו מתימן והאיום על ישראל

אתמול פרסם האתר נציב.נט כתבה תחת הכותרת : "חברת הנפט הסעודית – "ארמקו" מאבדת רווחיה ברקע מחירי נפט נמוכים ונגיף הקורונה ".

אם לא מספיק לחברת הענק הצרות העולמיות ההולמות בה ללא הרף מתווספת עכשיו צרה "חדשה-ישנה" ללחץ על ערכה בבורסות העולם . 

המיליציה החותית ,הנאמנה לאיראן, נלחמת בתימן נגד הקואליציה הערבית בהובלת סעודיה ,התומכת בממשל החוקי במדינה אותה איראן מנסה להחליף בכוח הזרוע ובצורה לא חוקית.

כשאיראן החליטה לנסות ולפעול נגד הקואליציה הערבית היא בחרה לתקוף את "נקודות החולשה" של סעודיה מה שהתבטא ברצף תקיפות נגד מטרות צבא ותשתית הנמצאים בטווח הטילים שלה,שהובאו לתימן.

ירי טילים בליסטיים מדוייקים הפך כבר מזמן למראה שגרתי , דבר שסעודיה מתקשה להתמודד איתו בגלל רמה נמוכה מאוד של אנשי צוות המאיישים את סוללות הטילים נגד טילים המודרניות שנקנו בארה"ב אך אינן יכולות להפגין את יכולותיהן בגלל סיבות של יכולות אנושיות בצבא סעודיה.

סעודיה חוטפת שוב ושוב פגיעות ישירות וקטלניות בבסיסיה הצבאיים הסמוכים לתימן ובדבבד נפגעים גם מתקנים  להפקת נפט הנמצאים ,גם הם, באזור.

נמל ינבאו שלחופי הים האדום:

Image result for ينبع

אתמול היה שוב ניסיון שכזה . 

3 טילים בליסטיים נורו לעבר אזור התעשייה בעיר הנמל שלחופי הים האדום – " ינבאו " אך הפעם,שפר מזלם של הסעודים , וכל הטילים יורטו באוויר ע"י סוללות טילי הנ"מ "פטריוט" . אפשר גם שמי שאייש סוללות אלו ,שהצליחו הפעם במשימתן,היו "מומחים" זרים ולא מפעילים סעודיים.

לא ברור עדיין מהיכן נורו 3 הטילים הבליסטיים , משטח תימן הנמצאת כ-900 ק"מ מנמל ינבאו "  או משטח איראן הנמצאת כ-1300 ק"מ משם".

מצגת: ירי הטילים הבליסטיים מאיראן או מצנעא שבתימן

 

סעודיה יירטה והשמידה כמה טילים בליסטיים ששוגרו על ידי "המיליציות החות'יות" לעבר ערי סעודיה, סוכנות הידיעות הסעודית ציטטה את דובר הקואליציה הערבית בהובלת סעודיה הנלחמת בחות'ים שקשורים לאירן בתימן.

הסוכנות ציטטה את דובר כוחות הקואליציה, אלוף משנה טורקי אל-מליקי, ואמר כי הרקטות שוגרו מבירת תימן, צנעא, כוונו לערים ואזרחים. המיליציה החות'ית טרם נטלה אחריות לפיגוע.

דובר הקואליציה ציין עוד כי "בירת תימן, צנעא, הפכה למקום להרכבה, התקנה ושיגור טילים בליסטיים על ידי החות'ים לעבר שטח הממלכה."

אל-מליקי ציין כי "הנהגת הקואליציה תמשיך ליישם את כל האמצעים הנוקשים והקפדניים בהתאם לחוק ההומניטארי הבינלאומי על מנת להגן על אזרחי ותושבי מדינות הקואליציה מפני התקפות כה אכזריות."

התקפות החות'ים על הממלכה הסלימו וטילי טלסי יורטו

לא ברור מה באמת קרה במסוף הנפט ינבאו ,למרות טענות הסעודים כי כל הטילים יורטו באוויר מבלי לגרוע נזק , לאחר שהתקבלו דיווחים כי שרותי הביטחון הסעודים איימו בתקשורת שכל מי שיפרסם מידע על מה שקורה באזור התעשיה בינבאו בקשר לירי האחרון ייענש בחומרה.

אם לא קרה כלום ? אז למה האיומים ?

מעניין לבחון ,לאור ירי הטילים הבליסטיים ארוכי הטווח מאזור צנעה שבתימן לעבר נמל ינבאו שלחופי הים האדום,מרחק של 1100 ק"מ , את אפקטיביות ירי של טילים בליסטיים מונחים מגבול תימן סעודיה לעבר מטרות בדרום ישראל , הנמצאות כ-1800 ק"מ . לא מזמן איימו מנהיגי המיליציות החות'יות בתימן לירות גם לעבר ישראל ממיטב הטילים הבליסטיים שהם " ייצרו" . לא משנה ממש אם הם ייצרו בתעשייה הצבאית הפרימיטיבית שלהם  או שהם קבלו זאת כתוצאה מהברחת חלקי טילים מאיראן שהורכבו בתימן והם מיועדים לפגוע במטרות בגבול ישראל. לאור מה שגלוי במקורות המידע עדיין הם לא בטווח אך תמיד יכולה להיות הפתעה שתעשיית הטילים האיראנית התקדמה מספיק כדי לפגוע במדויק במטרות בדרום ישראל משטח תימן.

ירי טילים בליסטיים מונחים לעבר ישראל והמרחק הדרוש מגבול תימן-סעודיה:

 

 

כתיבת תגובה