טיל התפוצץ במפקדת אלחשד אלשעבי במהלך שיגורו לשגרירות האמריקאית בבגדד

בגדד – תקיפה חדשה על השגרירות האמריקאית בבגדד שבצעה מיליציה עיראקית הנאמנה לאיראן גרם לאבדות בקרב התוקפים ולא בקרב הנתקפים – כך מסרו מקורות יודעי דבר.

עם שחר של יום ראשון, תושבי מרכז עיר הבירה העיראקית התעוררו בבהלה מקולות של פיצוצים חזקים, שהתגלה לאחר זמן מה כתקיפת טילים מאזור בשליטת המיליציות הפרו-איראניות, מזרחית לבגדאד, על שגרירות ארה"ב ומטה הקואליציה הבינלאומי באזור הירוק שבמרכז בגדד.

מהקואליציה הבינלאומית נמסר כי בסיס עיראקי המארח את כוחותיו בעיראק הותקף עם שחר של יום ראשון, ללא נפגעים, מה שמעיד כי החקירות נמשכות, מבלי לחשוף פרטים נוספים.

ראוי לציון, שמשלת עיראק הודיעה רשמית על ירי של 4 טילים בבגדד, שלושה מהם נחתו באזור הירוק, והרביעי פגע במפקדת כוחות אלחשד אלשעבי, מזרחית לבירת עיראק.

כוחות הביטחון הדליפו תמונות של משגר הטילים, שנמצא בתוך גלגל קטן, מה שמרמז שהוא נלקח לאתר זה לאחר שנעשה בו שימוש במקום אחר.

כתב "אל-ערב" בבגדד אמר כי התקשורת המזוהה עם אלחשד אלשעבי הודיעה בתחילה כי ארצות הברית הגיבה למתקפה שכוונה לשגרירות שלה באזור הירוק, אולם סיפור זה לא נמשך זמן רב, מכיוון שפער הזמנים בין שתי הפעולות האמורות היה רק שתי דקות.

גורמי מודיעין עיראקיים אמרו ל-"אל-ערב" כי פיקוד מיליצית אלחשד אלשעבי מנעה משירותי הביטחון הרשמיים להגיע לאתר ממנו נורו הטילים, אך האשים את וושינגטון , תחילה , בשיגור בשיגור הטיל שפגע במפקדה שלהם, לפני שנסוגו במהירות  מאשמה זו.

"3 לוחמים נהרגו במהלך פיצוץ טילים במטה אלחשד אלשעבי, מזרחית לבגדד"

בהמשך הגישו גורמים ביטחוניים דין וחשבון מזעזע, כאשר נאמר כי אחת הרקטות התפוצצה במטה אלחשד אלשעבי, מזרחית לבגדד, במהלך ניסיון שיגורה לעבר שגרירות ארה"ב בבגדד, והרגה שלושה אנשים ופצעו שניים נוספים.

אלחשד אלשעבי שתק במפגין מול שאלות אמצעי התקשורת על נפגעים שהיו אצלם, ודובריה לא ענו על שאלות רבות בעניין זה.

הגורמים אמרו כי מניעת שירותי הביטחון העיראקיים להגיע לאתר בו נחת הטיל כביכול, מחזקת את גרסת הטעות במהלך השיגור ומאשרת את רצונו של אלחשד אלשעבי להכיל את השערורייה המערבת ישירות אותו בתקיפת משלחות זרות בעיראק.

ואירוע זה יכול לספק תשובות מפורשות לשאלות בבגדד, הקשורות לחיזבאללה המשגרת רקטות לעבר שגרירות ארה"ב בבגדד בפעם התשע-עשרה מאז השנה שעברה ובפעם השלישית מאז תחילת השנה, בלי שממשלתו של ראש הממשלה המתפטר אדל עבדול מהדי העזה לספק שם אשם אחד לרפואה.

ההתקפה על מטה השגרירות האמריקאית והקואליציה הבינלאומית בבגדד הגיעה שעות ספורות לאחר שמנהיג תנועת אל-נג'בה של אלחשד אלשעבי, אכרם אל-קאבי, הופיע באיראן, מלווה על ידי מפקדי משמרות המהפכה, כדי ל להצהיר כי הם כבר ערוכים לנקום בטווח הזמן המידי את חיסולם  של קאסם סולימאני ואבו מהדי אל-מוהנדיס.

סולימאני, שמתואר כאדם השני בחשיבותו באיראן אחרי המנהיג עלי חמינאי, וסגן מפקד אלחשד אלשעבי – אבו מהדי אל-מוהנדיס, חוסלו בתקיפה של ​​ארה"ב ליד שדה תעופה בבגדד בתחילת ינואר, שגרם לסדרת תגובות, ובמיוחד התקפות טילים איראנים על בסיסים צבאיים עיראקיים המארחים כוחות אמריקאים. 

תמונה ממוזערת

סגן התובע הכללי בעירק, דרי ג'אבר פאראד, אמר ביום ראשון כי שירות התביעה הציבורי העיראקי בוחן הצעה ממשרד המשפטים האיראני להקים ועדה משותפת שמטרתה להעמיד לדין את ארצות הברית בגין רצח סולימאני ואלמהנדס.

כלי תקשורת איראניים דיווחו כי סגן התובע הכללי העירקי, דרי ג'אבר פאראדיי, ומנהל המחלקה לזכויות אדם ושיתוף פעולה בינלאומי במשרד המשפטים העיראקי, כאמל אמין האשם, נפגשו היום (ראשון) עם עוזר שר המשפטים האיראני לעניינים בינלאומיים וזכויות אדם מחמוד עבאסי, "כדי לדון בחיזוק שיתוף הפעולה הבילטרלי".

הפקיד האיראני אמר כי ממשלת ארצו "תמיד עמדה לצד העם וממשלת עיראק, כולל מאבק בטרור ובארגוני טרור כמו דאעש, ונשאה במחיר כבד על תמיכתה, כולל הריגתם של קאסם סולימאני ואבו מהדי אל-מוהנדיס, סגן אלחשד אלשעבי בעיראק," בהתחשב בעובדה ש"הממשל האמריקאי ביצע מעשה חמור  במצב בו סולימאני היה אורח רשמי בעיראק שהיא מדינה עצמאית וריבונית".

הוא המשיך, "ההתנקשות בסולימאני ואלמהנדס ירדפו על ידי איראן ועיראק בפורומים בינלאומיים."

תמונה

 

כתיבת תגובה