דיווח: "שלטונות איראן מתכוננים להתנכל למתחם קבר אסתר ומרדכי היהודים"

ערוץ הטוויטר של הארגון למען זכויות שוות למיעוטים באיראן – ARAM Iran , או כפי שהוא מגדיר עצמו בשפה האנגלית:

Alliance for Rights of All Minorities promotes #equalrights for #women, religious & ethnic #minorities & #LGBT groups in #Iran. Join our alliance

מפרסם בשעות האחרונות סיפור "מסמר שיער" שאין לו כל סימוכין בערוצי תקשורת אחרים אודות קבר מרדכי ואסתר היהודים, גיבורי "מגילת אסתר" ,העומד בפני סכנת הרס ע"י שלטונות איראן .

ערוץ הטוויטר ,המסתמך על מידע ממקורות אחרים, טוען כי חברי המיליצייה הביטחונית האיראנית – הבסיג' ניסו אתמול להשתלט על מתחם הקבר של אסתר ומרדכי היהודי שבאיראן וזאת כנקמה על תכנית השלום בין הפלסטינים והישראלים על פי תכנית השלום , המוכרת גם כ-"תכנית המאה" של הנשיא טראמפ .

תמונה

הערוץ מסביר כי אסתר ומרדכי היו גיבורים תנ"כיים ממוצא יהודי שהצילו את בני עמם מטבח ,סיפור הידוע כ-"פורים" . לדברי הערוץ מתחם הקבר שלהם הוא אתר היסטורי יהודי וקדוש עבור היהודים ומעורר עניין בכל העולם ותיירים רבים פוקדים אותו .

הערוץ טוען כי השלטונות האיראניים מאיימים להרוס את מתחם הקבר ההיסטורי בעיר חמדאן ולהפכו למשרד קונסולרי של הפלסטינים.

תמונה

מעניין איך אונסק"ו האנטישמי, שבראשו עומדת יהודיה , תתייחס לידיעות אלו ? מעניין גם איך שלטונות איראן יגיבו לידיעה זאת ? שהרי בעבר הם הצהירו לא פעם כי אין להם כל סכסוך עם העם היהודי אלא רק עם הציונים בישראל . 

 

בוויקיפדיה מתואר מתחם הקבר כדלקמן : 

המאוזוליאום הממוקם בהמדאן (בפרסיתآرامگاه استر و مردخای) (אחמתא התנ"כית שהייתה אחת מערי הבירה של המלכים האחמנים. שמה של העיר בפרסית עתיקה היה הַנְגְמַתַנַא) שבאיראן, לפי מסורת יהודי פרס שוכנים בו אסתר המלכה ומרדכי היהודי. האתר משמש כמקום עלייה לרגל עבור היהודים במדינה. קיימות מספר הערכות לגבי מיקום הקבר המדויק. על-פי מסורת יהודי איראן, לאחר מותו של אחשוורוש וניסיונות תומכי המן להרוג את אסתר ומרדכי, השניים נמלטו להמדאן, שם פעלה קהילה יהודית גדולה, לצורכי הגנה. שם השניים גם מצאו את מותם בשיבה טובה. קבר מרדכי ואסתר בהמדאן נזכר לראשונה במסעות רבי בנימין (לרבי בנימין מטודלה) בחמדן (המדאן) אשר בפרס (איראן).

קבריהם של אסתר ומרדכי ממוקמים במערת קבורה שבה שתי מצבות עץ גדולות המכוסות בפרוכות. המצבה הימנית מיוחסת לאסתר ועליה רשום "זה הארון אשר בו נקברה אסתר הצדקת"; ואילו השמאלית היא של מרדכי ועליה נרשם, לצד אילן היוחסין שלו, לאמור "זהו ארון הקודש של מרדכי הצדיק". ברווח שבין שתי המצבות ניצבת אבן המכסה בור עמוק, שעל פי אחת המסורות מוביל לירושלים. מעל מערת הקבורה הוקם מבנה לבנים במהלך המאה ה-16 או ה-17 ומעליו מגדל מעוגל. במבנה חדר קטן השוכן בסמוך לקברים ומשמש כחדר תפילה, וכן אולם גדול המשמש לעריכת אירועי בר מצווהבריתות ועוד, וכן לקריאת מגילת אסתר בפורים:

"כל שנה בפורים היו יהודי פרס עולים אל הקבר כדי לחגוג ולקרוא את המגילה קרוב ככל האפשר לשתי הדמויות שעמדו במרכזה"[1]

הקירות סביב הקברים מעוטרים בפסוקים: "איש יהודי היה בשושן הבירה ושמו מרדכי וכו'""ה' מלך, ה' מלך ה' ימלוך לעולם ועד" ועוד. בכניסה לקבר מוצב שומר מטעם השלטון וכל הבאים נדרשים להסיר את נעליהם. לא ברור אם הדרישה נובעת מכך שקבר מרדכי ואסתר הפך למקום קדוש גם עבור המוסלמים,[2] או בשל כתובת נוספת על אחד הקירות, לאמור "של נעליך מעל רגליך כי המקום אשר אתה עומד עליו אדמת-קודש הוא".[3]

בשנת 1891 הקבר תואר כמורכב מחדר או תא פנימי וחיצוני ומעליו כיפה בגובה של 50 רגל.[4] הכיפה הייתה מכוסה באריחים כחולים, אך מרביתם נפלו ממנה. מספר קברים של יהודים ממעמד גבוה מוקמו בחדר החיצוני.

קרדיט לתמונה:ויקיפדיה

כתיבת תגובה