עם יותר מ -5,600 חיילים .. טורקיה ממשיכה בפריסה הצבאית בסוריה

טורקיה ממשיכה בפריסה הצבאית באזורים נפרדים, במחוזות אידליב וחלב בסוריה, לאחר שמספר החיילים שהיא פרסה באזור , מאז השני בפברואר, הגיע כיום ליותר מ-5600 חיילים, כך עולה מנתוני המצפה הסורי לזכויות אדם.

מהמצפה הסורי נמסר, כי מתחילת החודש הגיעו לשטח סוריה למעלה מ- 2,025 משאיות, וכלי רכב צבאיים תורכיים, כשהם נושאים טנקים, נגמ"שים, משוריינים, עמדות שמירה ניידות נגד כדורים, ומכ"מים צבאיים.

כמו כן נמסר כי שיירה צבאית חדשה, המורכבת מכ -50 כלי רכב צבאיים, הגיעה לאחר חצות יום שישי דרך מעבר הגבול שליד כפר קלוסן עם מחוז איסקנדרון ופנתה לעבר חלב ואידליב.

שיירה של 75 משאיות, הגיעה גם אל אזור הכפרי המערבי של מחוזות חלב ואידליב, שם נפרסו כלי רכב משוריינים , וטנקים טורקיים בעיר יריחו, שנמצאת על דרך חאלב-לטקיה הבינלאומית, כך לפי המצפה הסורי .

ביום שישי הקימו כוחות טורקיים עמדה צבאית חדשה, בסמוך לעיירה כפר כרמין, באזור המערבי של מחוז חלב, שם התפרסו סוללות ארטילריה וכוחות שיריון .

המצפה הסורי מדווח גם, על עמדה צבאית אחרת, שהוקמה על ידי הכוחות הטורקיים ביום שישי, באזור דיר סונבול בג'בל אל-זאוויה שבאידליב.

למרות הסכם שנחתם בין מוסקבה ואנקרה, השלטון הסורי פתח במתקפה עם חיפוי אווירי רוסי, על נפת אידליב בצפון מערב סוריה, הנשלטת על ידי המטה לשחרור אל-שאם (לשעבר נוסרה) וסיעות אופוזיציה פחות חזקות אחרות.

ההפגזות הכבדות גרמו לרבבות באידליב, לברוח בשבועות האחרונים, והביאו לקרע בין אנקרה, התומכת בכוחות האופוזיציה, לבעלת הברית הסורית מוסקבה.

הריגתם של 14 חיילים טורקים, בהפצצת המשטר הסורי באידליב, העלתה את רמת המתח.

נשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, אמר, כי הוא ביקש מהמשטר הסורי, לסגת מהשטחים שכבש בסוף פברואר, אחרת אנקרה "תדאג לעצמה".

تواصل أنقرة نشر دبابات وناقلات جند ومدرعات

קרדיט:עמרם אל מקבוצת נציב

כתיבת תגובה