מבזקי חדשות ליום 15-2-2020 . מתעדכן

*- דיווח ערבי : בהפצצה האווירית הישראלית על נמל התעופה הבין לאומי של דמשק נהרגו 5 איש , 3 מהם גנרלים איראנים.

*- לפחות 7 מאנשי הצבא הסורי והמיליציות התומכות בו נהרגו, לאחר הפצצה ישראלית בפרברי נמל התעופה הבינלאומי של דמשק, כך נמסר מהמצפה הסורי לזכויות אדם. המצפה הכריז כי בהפצצה נהרגו 4 משמרות המהפכה האיראנים ושלושה קצינים סורים.

*- מפקד חיל האוויר של איראן בקרוב נוציא תדריך של המבצע המוצלח על עין אל-אסד. טילים איראניים פגעו ביוקרה האמריקאית באזור.

*- המרחק מהבירה הסורית לגבול עם ישראל הוא רק 50-60 ק"מ, ולכן בלתי אפשרי לסורים לשמור על מערכות הגנה אווירית במוכנות קרבית מלאה המטוסים הישראלים שתוקפים את דמשק, משתמשים בתוואי השטח , עושים את דרכם בגבהים נמוכים, מגיחים מאחורי ההרים, ותוקפים – קשה מאוד לנהל שם הגנה אווירית ולרוב מערכות ההגנה פועלות באיחור תוך שימוש במעטה עבה של ל"א שגורם לסורים לבזבז מלאי טילים גדול על מטרות מדומות.

*- מעבדה מיוחדת בטמפרטורת מינוס 60 מעלות לבדיקת ביצועים של מטוס החמקן F-35 בתנאי הקצה…

*-מחסנים בוערים בסמוך לשדה התעופה הבינלאומי כשטיל סא-17 עולה לשמים באיחור אופנתי…

*- רה"מ לאחר התקיפה בסוריה: המדיניות – לפעול נגד איראן בכל מחיר
נתניהו הגיב בריאיון לאלי לוי ברדיו חיפה לדיווחים על תקיפת חיל האוויר בדמשק, ואמר "אני לא מתייחס לדברים ספציפיים, תשאל את חיל האוויר הבלגי. פועלים נגד טהראן בגלוי ובסתר"

*- מפקד שדה,לא ברורה דרגתו ומידת היותו בכיר, של החיזבאללה-חסן ג'זיני,נהרג בתקיפה הישראלית על המפקדה האיראנית שהתמקמה בדיוויזיה 1 בכיסוואה.

*- סוכנות הידיעות הפלשתינית – אלחדת' : בהודעה רשמית של צבא סוריה מבכים את קציני המטה הסורי שבמהלך פגישתם עם קציני מטה איראנים הותקפו ע"י ישראל . כמו כן סוריה נשבעת לנקום קשות בתוקפים.

*- וירוס הקורונה : ה CDC האמריקאי (למעשה הגוף הכי אמין בתחום הנשק ביולוגי ומגיפות והכי מחמיר בעולם) הודיע באופן רישמי שאכן הוירוס מופץ על ידי אנשים ללא סימפטומים – עד כה לא הייתה וודאות בנושא וגוף רישמי ורציני מהמערב שיאשר את הנתון הזה.

*- טייס מטוס אנטונוב – 76 טי סורי בדרגת אל"מ נהרג במהלך התקיפה האווירית הישראלית  על מטרות איראניות בשדה התעופה הבין לאומי של דמשק.

תמונה

*- מקורות באופוזיציה האיראנית טוענים כי הדיווח על פגיעה במטוס מטען איראני שהביא נשק לדמשק אינו נכון

תמונה

*- ביום ה-40 לחיסולו של סולימני מעלים מפגינים בטהרן את תמונתו באש .

*- מחסור גדול באספקה ובמזון במחסני הצבא הערבי הסורי ומשבר גדול שמבשר על אסון גדול בדמשק בגלל מחסור חמור במלאי הדלק אסטרטגי עקב ירידה גדולה בערך הלירה הסורית כיום מול הדולר.

*- חברת לופטהאנזה הגרמנית משעה את כל הטיסות שלה לסין עד סוף החורף .

*- למעלה מ-1700 רופאים בסין נדבקו בוירוס הקורונה .

*- אניית "המצורעים" סוף סוף קבלה אישור לעגון בקמבודיה לאחר שלא נתנו לה לעשות זאת ב-5 מדינות . על האניה 1500 נוסעים ו-800 אנשי צוות.

*-

 

כתיבת תגובה