פרס אוסקר למלך השקרנים – הקריקטורה השבועית מהעיתון א-רִיַאד

פרס אוסקר למלך השקרנים – הקריקטורה השבועית של עידית מתוך עיתון א-רִיַאד, סעודיה

"ערוץ אלגַ'זִירַה הוא ערוץ לא מקצועי, לא אובייקטיבי, אין לו מילה (כִּלְמֶה) הוא עוסק בהפצת שקרים, שמועות וידיעות כוזבות (פייק ניוז)", כך תקף תַאמֶר אַמִין, שדרן טלוויזיה מצרי ידוע, את ערוץ הטלוויזיה הקטרי, אלג'זירה.
המצרים "רותחים" על ערוץ הטלוויזיה אלג'זירה. ערוץ שהוקם בשנת 1996 על ידי אמיר קטר הקודם. מטרת הקמתו הייתה לשבור את המונופול של ערב הסעודית על ערוצי הלוויין הערביים, ולעסוק בסוגיות מעוררות מחלוקת בעולם הערבי.
בעיתון המצרי אליוֹם א-סַאבִּע – מאשימים את "המאפיה הקטרית", כך הם מכנים את אלג'זירה, בעיוות האמת: הערוץ משדר קטעי וידאו שבהם מוצג הנשיא לשעבר מוחמד מורסי, איש האחים המוסלמים כמגן ותומך בבעיה הפלסטינית.
עם זאת, הוא מתעלם כליל מכך שהאחים המוסלמים הטרוריסטים משתמשים בבעיה הפלסטינית כתירוץ לקידום האג'נדה שלהם, היא השלטת האסלאם הקיצוני.
ערוץ אלג'זירה חושף את השחיתויות של מנהיגי מדינות ערב. ואילו הם רואים בו ערוץ מסית, שמפיץ שקרים כדי לגרום לאנרכיה ולמלחמת אזרחים (פִתְנַה) במדינות ערב.
סערה נוספת סביב הערוץ הקטרי פרצה כאשר שדרן בכיר בערוץ אלג'זירה, גַ'מַאל רַיַאן, הציע להקים יחידות מיוחדות כדי להתנקש במנהיגי מדינות ערב הבוגדים. הוא התכוון למנהיגים שמשתפים פעולה עם ישראל וארה"ב ותומכים בעסקת המאה של הנשיא האמריקאי דונאלד טראמפ. בעקבות זאת היו שהאשימו את השדרן בהסתה לרצח, ואת ערוץ אלג'זירה בתמיכה בטרור ובהתססת האווירה.
אך, לא רק המצרים מתעבים את השופר הקטרי, אלג'זירה.
הסעודים מחרימים את קטר כבר למעלה משנתיים. הם דורשים לסגור את ערוץ הטלוויזיה העוין, שמסית נגד בית המלוכה הסעודי, ומקדם, לטענתם, את האידאולוגיות של ארגוני הטרור.

شاهد .. أبرز كاريكاتير الصحف اليوم الثلاثاء
ומה בקריקטורה?
הכותרת: גַ'אאִזַת אַכְּדַ'ב קַנַאה – פרס הערוץ הכי שקרן.
ערוץ אלג'זירה זוכה בפרס אוסקר. זה הפרס היוקרתי ביותר בעולם הקולנוע.
בקריקטורה נראה השדרן "הבלופר" יוצא מתוך מסך הטלוויזיה, כשהוא אוחז בידו את פסלון האוסקר.
על המסך מופיע סמל של ערוץ הטלוויזיה אלג'זירה.
הקריקטוריסט הסעודי מלגלג על הערוץ הקטרי שאיננו אובייקטיבי כלל כפי שהוא מתיימר להיות. הוא מפיץ שקרים ומידע מפוברק. הוא מלך השקרנים. בשל כך מגיע לו לזכות בפרס הערוץ הכי שקרן.

קרדיט : האתר של עידית 

 

כתיבת תגובה