מצרים במו"מ עם איטליה לרכישה ציוד צבאי ביותר מ-10 מיליארד יורו

אתרי חדשות איטלקים המתמחים בתחום הצבאי מפרסמים על רצונה של מצרים להשיק תכנית הצטיידות גדולה בתחום הימי שתתבסס על מוצרי המספנה האיטלקית – Fincantieri  . העסקה שעומדת כרגע להסתיים היא רכישת 2 פריגטות מדגם FREMM,רב משימתית, שנמסרו לצי האיטלקי אך צבא מצרים מעוניין בהם , בערך כולל של 1.2 מיליארד יורו.

אותן 2 פריגטות הוצאו על ידי הצי האיטלקי,במסגרת הרה-ארגון , בתחילה לצי הבריזלאי אך העסקה לא יצאה בסופו של עניין לפועל.

תמונה

כזכור, גם 2 נושאות המסוקים של חיל הים המצרי נרכשו מצרפת לאחר שנבנו על פי הזמנת רוסיה אך עקב המצב הפוליטי החריג שנוצר לאחר שרוסיה השתלטה על חצי האי קרים למורת רוחה של הממשלה הצרפתית , הן נמסרו למצרים במחיר "מיוחד".

תוצאת תמונה עבור נושאת מסוקים סאדאת

אתר החדשות האיטלקי – "אנליזי דיפסה" – המתמחה בעניינים צבאים מגלה כי מצרים מנהלת גם משא ומתן לרכישת 4 פריגטות נוספות מדגם FREMM ו-20 ספינות סיור שיבנו במספנות מצריות בעסקת ענק ששוויה מוערך ביותר מ-10 מיליארד יורו .

תמונה

 

בשנת שעברה העביר חיל הים המצרי הזמנה ל-20 מסוקי לאונרדו AW149 ,פלוס 10 נוספים כאופציה, שהיו אמורים להיות מוצבים על סיפונן של 2 נושאות המסוקים שלה :גמאל עבדול נאצר ואנואר סאדת . הזמנת רכש זאת לא אושרה מעולם על ידי חברת ליאונרדו האיטלקית,ככל הנראה עקב מחלוקת קשה באשר למחיר , לתנאי התשלום ולערבויות לתשלום זה. מסוקי לאונרדו הועדפו מלכתחילה ע"י חיל הים המצרי על פני מסוקי ה-  NH-90 שהציעה צרפת.

תוצאת תמונה עבור Leonardo AW149

התקשורת האיטלקית מדווחת עוד כי על שולחן המשא ומתן במסגרת תוכניות שיתוף הפעולה הצבאי האיטלקי-מצרי היה גם הרצון של מצרים לרכוש 24 מטוסי קרב יורופייטר – מדגם "טייפון", כמו כן ברצונם לרכוש מספר רב של מטוסי אימון סילוניים מדגם M-346 וכן לוויין אחד לפחות, כולם מיוצרים על ידי חברת לאונרדו.

מטוס אימון סילוני M-346 מתוצרת חברת לאונרדו:

Hatzerim 240615 M-346 Lavi 04.jpg

לויין תוצרת לאונרדו:

תוצאת תמונה עבור Leonardo satellite

מצרים נמצאת כרגע במו"מ עם רוסיה לרכישת כ-50 מסוקי קרב מדגם קאמוב-52 כולל כמה בגרסה הימית . כמו כן היא נמצאת במו"מ עם צרפת לרכישת טייסת מטוסי רפאל נוספת . בנוסף הזמינה אניות מלחמה במרמניה בעלות של יותר ממיליארד יורו בשנה שעברה . ובמו"מ עם סין לרכישת צי כטב"מים מתקדמים . מצרים מייצרת ברשיון רוסי כ-1000 טנקי טי-90 במסגרת שדרוג חיל השריון שלה. רשימה חלקית.

רשימות הרכש של צבא מצרים בלתי נגמרות .

מעורר דאגה ? תלוי את מי אתם שואלים!!

כתיבת תגובה