מבזקי חדשות ליום 7-2-20 . מתעדכן

*- מכון וושינגטון למדיניות המזרח התיכון, קרא לארצות הברית של אמריקה, להתחיל בתקיפות צבאיות נגד מליציות עירקיות המגובות על ידי איראן, כמו אסיב אהל אל-חאק, והמליציה באדר ואחרים.

*- מפת התפשטות הקורונה בעברית .

*- רפאל מריאנו גרוסי, המנכ"ל החדש של הסוכנות לאנרגיה אטומית – לאחר הצעד החמישי של איראן לסוכנות לא היתה האפשרות לבצע שום מעקב,כך אמר רפאל גרוסי בביקורו הרשמי הראשון בוושינגטון מאז שהתמנה למנכ"ל הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית בדצמבר. הוסיף ואמר : "ברור שהם ממשיכים להעשיר בניגוד להסכם."

*- חיסולי מפקדי מיליציות שיעיות בעיראק נמשך . והפעם : השיח' חאזם אל חלפי מ-"סראיא אלסלאם".

*- צבא סוריה: התקיפות הישראליות הלילה נועדו להקל את הלחץ הצבאי הסורי על טורקיה בצפון המדינה.

*- כשצריך כסף באופן נואש גם "מטאטא יורה".

יוון החלה למכור שרותי "אבטחה" באמצעות צבאה, לסעודיה. היא תפרוס 2 סוללות טילי פטריוט להגנת אתרים של חברת הנפט – ארמקו בסעודיה, בתשלום מלא, הן על הציוד והן על כוח האדם . צבא יוון כחברה לאספקת כוח אדם.

*- סוללת טילי נ"מ סורית ליד העיירה כיסווה יורה לעבר טילי השיוט "דלילה" שנורו בעת תקיפת כלי טייס ישראלים על מטרות איראניות במרחב.

*- קצין סורי בדרגת אלוף , اللواء أسامة محمود إبراهيم القيادي في الحرس الجمهوري,  ממפקדי דיויזיית משמר הרפובליקה נהרג אמש בקרבות במחוז אידליב נגד המורדים.

*- בחודש וחצי האחרונים נהרגו לצבא סוריה למעלה מ-500 חיילים וקצינים במערכה נגד המיליציות הנאמנות לטורקיה והשולטות על מחוז אידליב.

תמונה

*- קצין סורי מהמודיעין הצבאי חוסל הלילה באזור דרעא שבדרום סוריה.

תמונה

*- ב-20 יום האחרונים ברחו מצפון סוריה למעלה מ-350 אלף פליטים.

*- טילי הנ"ט המתקדמים שטורקיה נתנה למיליציות בצפון סוריה עושים שמו בשריון הסורי שאיבד תוך זמן קצר עשרות כלים משוריינים וכן תותחי שדה מפגיעתן הרעה.

תמונה

*- כוחות צבא סורים שהתמקמו בקרבת נקודות תצפית של צבא טורקיה בצפון סוריה הביאו את הנשיא ארדואן לאיים עליהם שייפגעו אם לא ייסוגו משם. בינתיים הם לא זזים.

תמונה

*- אמיר עלי ח'אג'יזאדה – השגנו את כל הקודים והתדרים של מל"טי MQ-4 השייכים לארה"ב, מטהראן אנו יכולים להפוך את המטוס ללא שליטה במשך כמה אלפי קילומטרים.

*- איראן – מקורות מקומיים מדווחים על שני חולים עם חשד לנגיף הקורונה המאושפזים בבית החולים שוהאדה-אי-דאפא בטהראן.

*- ההחלטות שהתקבלו בממשלת טורקיה על המתרחש באידליב/סוריה יהיו מכריעות בימים ובשבועות הקרובים- פרסום על פי התקשורת הטורקית .

*- (חמישי) האלוף יורי בורנקוב, ראש המטה הרוסי לפיוס בין המפלגות המתנגדות בסוריה:"הופסקו הסיורים המשותפים בין רוסיה לטורקיה ".

*- ישראל התנצלה לרשות על חיסול השוטר הפלסטיני הבוקר בג'נין.

*- מקורות בערוץ אלג'זירה: קצין ושלושה חיילים נהרגו וארבעה נוספים נפצעו קשה עקב פיצוץ מטען חבלה דרומית לעריש,בצפון סיני.

*- משרד החוץ הרוסי מודאג מהחימוש של ראשי חץ גרעיניים בעלי עצמה נמוכה בצוללות ארה"ב.

*- משלשום הוכנסה עוד עיר גדולה (מגה סיטי ) בסין תחת מצור. בעיר מתגוררים 9 מיליון תושבים.

*-

 

 

 

 

 

 

כתיבת תגובה